Sherlock Brothers & Corroded, Västerås

Ja herregud. Vart ska jag ens börja? Långt lär det bli.
(videosammanfattning av helgen/veckan finns längst ner.)

Vad som började med att jag skulle till Västerås och se Sherlock Brothers och Corroded för att sedan ta tåget hem vid sju på morgonen slutade med att jag åkte Västerås-Strängnäs-Enköping och kom hem därifrån i onsdags.
Tänk så det kan gå.

Började bra med fredagen iaf, kom till Västerås vid 18:30, åt lite middag, drack lite vin och tänkte sedan ta det lugnt och komma efter insläpp, skulle ju knappast köa. Och jag lyckades! …10min efter insläpp var jag där, haha. Duktigt för att vara jag. Träffade större delen av Sherlock Brothers där och chillade lite. Ordnade så att jag skulle stanna hos Alex tills mitt tåg gick morgonen efter (att han kom först 15min efter att jag bestämt det är bara en sådan där liten detalj). Hälsade på folk och fick den bästa frågan hittills: “Så, är du ihop med någon eller är du ett såkallat fan?”. Variatoner på den ställdes ungefär fem gånger under kvällen. “Ända från Stockholm??” Haha.. ja.

Sedan var det dags för gig, glest mellan raderan där framme, åtminstone till en början. Träffade Marcelo, första gången på länge, och med min sedvanliga sociala kompetens vänder jag “Hej, det var längesen!” till “Och vart har DU varit?!”. Nåväl.. Sån är jag.
Sherlock rev av en bra spelning, men jag har ju fortfarande inte senaste plattan (skäms på mig) så det var inte alla låtar som satt. Och så spelade de inte ‘Sleeping Silence’. Sherlock Brothers utan ‘Sleeping Silence’  är lite som en Team Awesome förfest utan screwdriver, bra, men inte lika bra.
Corroded var också bra. Inte mycket att säga. De har blivit så förbannat bra live, sett dem 21gånger (hur det nu gick till) och Västerås gjorde dem inte riktigt rättvisa. Men roligt var det! (Strippande Jens på scen, kan det vara annat?)

Sedan var det telefonsamtal hit och dit, whiskycola, ‘Åh, jag måste också med till Östersund!’, vin.. und so weiter. Jag, Alex, Marcelo och herregud jag är så dålig på att lära mig namn kom tillslut iväg på efterfest, mer whiskycola och man kan väl säga att något jävla tåg kom jag inte med. Skulle till Södertälje dagen efter för att köra Valborg med Therése och efter att SJ varit lite.. osamarbetsvilliga slutade det med att jag fick åka med Sherlock till Strängnäs för att ta tåget därifrån.

Efter broöppning rullar vi in i Strängnäs 18.37 – samma tid som mitt tåg rullar ut därifrån. Jag gav upp och bestämde mig för att stanna, lite livespelning har aldrig skadat. Såg hockeyn också. Spö av Norge. Tillåt mig småle. Sedan var det en… intressant spelning. 2pers i publiken (jag och Alex kusin som körde), resten stod vid baren, Aerials som pausunderhållning när Alex gitarr inte ville fungera samt gitarrsolo “minus en sträng! …och… utan ljud!” och ja, lite på den vägen var det.

Vid hemåkning hade jag bestämt mig för att stanna och ta tåget hem nästa dag. En kvart senare hade jag ändrat mig och hoppade in i bilen mot Enköping istället. Där var tanken först att vi skulle joina valborgsfirande men blev inget av det, satt bara uppe till 04 och snackade istället. Bra med en vilokväll tror jag? Jag började fundera på att åka hem på söndagen men så skulle det drickas öl på kvällen och jag var ju ändå ledig på måndagen. Så jag blev kvar… Och så fortsatte det fram till onsdagen.

Enköping kan det här med att dricka öl, uppe till mellan 07 och 09 varje morgon ungefär och allmänt… galet. Och galet trevligt. Massor av nya bekantskaper, grillande, bra musik och god mat. Varför jag även ska tillbaka på söndag för ännu en söndagsfest. Om jag nu inte råkar hamna på tåget redan imorn kväll. Lurar även med mig Sanna denna gång, får se när hon lyckas ta sig hem?
I övrigt, stort tack till Alex och Helene för att jag fick stanna så länge som jag gjorde 🙂

Annars kan man sammanfatta dagarna ungefär såhär:
Denna är så bra att vi var tvungna att få ner den på skiva så vi kunde rocka loss på vägen till Strängnäs.


http://www.thelonelyisland.com/video/great-day

Och lite mer Lonely Island på det. Jisses för en… vecka.

One response to “Sherlock Brothers & Corroded, Västerås

  1. haha, Lazy Song… kul man inte kanner sig pa andra sidan jorden langre 😉
    e de nu jag ska vara glad att de e ungefar lika langt fran uppis till enkoping som fran sthlm? later som en awesome helg, alskar din liknelse med TA 🙂 och med de sagt sa lar de val bli en rejal reunion med TA nar jag kommer hem!

Leave a comment