Monthly Archives: November 2012

Mys.

Den här helgen ska jag bara ha det bra. Och hör sen! 🙂
Gymbesök, ländskidor på tv (om än i tv4) och 5-6 avsnitt av The Walking Dead på datorn. Fantastic.
Glögg, lussekatter, te och pepparkakor till det. OCH det snöar.
Perfekt!

wpid-DSC_0355.jpg

wpid-DSC_0357.jpg

wpid-DSC_0364.jpg

Edit (småtankar):
Kör på att släppa det här med maten helt, åtminstone första 1-2gymveckorna. Eftersom maten oftast brukar bli lite bättre bara av att jag börjar röra på mig så känns det okej. Sedan ska jag kämpa för att få ordning på även de rutinerna. Försöka komma tillbaka till något lite mer normalt.
Stay positive.

Advertisements

Protected: Idea.(s)

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Träningpass.

Installerade mig på gymmet för första gången sen innan sommaren idag.
‘Nytt’ gym. Billigare, närmre hem och öppet dygnet runt, jovars. Det märks tyvärr på utrustningen att det är billigare, men tänkte kika in på det vid Medborgarplatsen imorn på fredag och se hur det ser ut där.

Jag är ju som väl alla vet vi det här laget ganska trasig i kroppen mest överallt, men har fått okej från naprapaten till motionscykel åtminstone. 45min i lugnt tempo eller så. Jag landade på 50min/5.46km (inkl. upp- och nedvärmning). Det var kanske inte JÄTTESMART. Det känns i knät (och höften) nu vill jag lova. Fick dessutom, av att stödja händerna mot ‘styret’ något förjävla ont i armbågarna. Av att cykla. Motionscykel. Kroppjävel.
Så nästa gång blir det en sånhär:

Så att jag kan ha armarna neråt…
Tanken var att köra 50min till imorn, men med tanke på hur det känns nu så blir det nog bara ett par ordentliga stretch’pass’.
Lite crunches och rygglyft på det så var dagens pass klart. Helt fantastiskt vad det gjorde för mitt humör! Således helt övertaggad på att komma tillbaka.

Men, skynda långsamt som de säger.
Nu ska jag gosa vidare med de här lurvbollarna en stund.

Okej. Oookej. Nu gör det ont.
I knät. Och höften. Och ankeln.
Vi säger nog max 30min på motionscykeln ett tag framöver.
I lugnt tempo. Jävla helvetes skit fan också.

Mer styrka med egna kroppsvikten och stretching då.
Känns som en plan.

State of Disgrace

Ett av årets absolut bästa album. Kan inte sluta lyssna. Ändå har jag inte sett Corroded en enda gång i höst. Pinsamt! Ska göra mitt bästa att ta igen i vår!

Annars då? Det händer i princip ingenting. Har ont. Ska skaffa gymkort imorn. Nu kollar jag på vinterstudion och har lite extra ont.

Ha en fin söndag! Det tänkte jag försöka ha.

image

Tillfälligt avbrott, bloggen är trött.

Konstant ont i två månader nu. Ingen vet vad det är.
Så ursäkta om saker och ting går lite på sparlåga för tillfället.

Under tiden rekommenderar jag:
http://fredrik.cafe.se
http://nagonsfarsa.blogspot.se/
http://blogg.veckorevyn.com/brollops-bloggen/


(Backman says klicka på länkarna.)

Image

Word.

Löparknä.

Var hos naprapat idag.
Han hade identifierat vad som var problemet med mitt knä efter fem minuter.
Jo jo. Att det skulle vara så himla svårt?
Första behandlingen idag, andra på fredag. Något av det mest smärtsamma jag någonsin varit med om tror jag. 15min tog det, kändes som ett 2timmars hårt träningspass och jag svettades som en liten gris. Men endorfinkicken efteråt…
Helt. Jävla. Episk.

Så. Då är det bara led-/muskelfästesmärtan kvar att reda ut. Heja mig!

Symptom, löparknä:

  • Smärta på utsidan av knät
  • Smärtan ökar under pågående löpning, speciellt vid backar
  • Smärtan kan till slut bli så fruktansvärd att man omöjligt kan ta ett steg till (känns som en kniv i knät)
  • Även den mest härdade löparen kan tvingas bryta p.g.a. smärtan.
  • Smärtan blir extra påtaglig när man försöker springa i nerförsbacke.
  • På plant och jämnt underlag känns däremot inte smärtan lika intensivt.
  • Smärtan upphör i stort sett på en gång när man slutar springa, även om området ömmar när man försöker massera det.
  • Smärtan dyker inte upp förrän mitt under passet, men gärna direkt efter att man tagit sig uppför en backe
  • Reflexmässigt börjar man springa med allt stelare ben; smärtan är något mindre om man undviker att böja i knäleden.