Daily Archives: May 16, 2011

Bandit Boat 11 (I WAS ON A BOAT!)

Bättre sent än aldrig, right? Och kände att det var bäst att uppdatera INNAN det bär av till London imorn. Nåväl, från början.

Elin J mötte upp hemma hos mig på fredagen där det blev hårklippning deluxe. Även om det redan känns lite för långt i nacken. Suck. Sedan blev det lite öl och mat på Götgatasbacken med Elin L och Jansson till tonerna av folk som tittade på hockey. Efter det bar det av till terminalen där vi efter incheckning insåg att de redan börjat släppa på folk. Otroligt, aldrig varit där så sent innan. Vi hann inte ens dricka dräggöl på terminalen. Ganska skönt.

Sedvanlig förfest i hytten, till fantastiskt musik. Lite Blindside, lite Blowsight, men framförallt Manboy och Sexy Bitch. Det enda som fattades var en strippstång i hytten. Efter lite letande efter speltider och dylikt insåg vi (eller ja, jag åtminstone) att Sparzanza gott kunde missas till fördel för mer awesome fest i hytten innan det var dags att se Blowsight.

Och vilken spelning de gjorde. Har inte sett dem så bra sen 2008 någon gång. RÖJ!
Precis som det ska vara. Blowsight är trots allt snarare ett band jag headbangar tills jag inte kan lyfta huvudet till, än står och är emo till.
(I don’t jump around when I go to shows)
Den här spelningen var med andra ord helt underbar. Tyvärr inga kort, varken på Blowsight eller något annat. Jag lovar. Kamera. Snart.

Efter dem skuttade jag lyckligt, och ganska töntigt, tillbaka till de andra som valde att inte stå längst fram, drack lite drink och blev min vana trogen jättestressad att jag skulle missa något vid scenen. Drog sålunda med mig Elin J längst fram för att rocka loss till Blindside. Hon försvann dock efter ett tag och det slutade med att jag och André (Sherlock Brothers) som tydligen kom med båten ändå, stod och röjde som fan. Och det var… Helt otroligt. Helt otroligt bra. När man headbangar och ändå lyckas flina som ett fån samtidigt. Trodde dessutom att det skulle vara slut efter ‘Fell In Love With the Game’. Men nejdå, de hade visst speltid kvar och rev av ‘Sleepwalking’, ‘Pitiful’… Herregud. Kan säga att jag starkt överväger att dra på hela Putte i Parken, inte bara endagspass till Kaizers Orchestra. Det är väldigt lockande.

Efter detta helt amazing gig (ENERGIN!) upptäcker jag att min väska är puts väck, ett mindre bakslag. Men låter inte detta dra ner mitt humör, bara att anmäla som stulen och gå ner till hytten för ett par drinkar till. Och ‘Sexy Bitch’… Och ‘Manboy’. Såklart. Missade större delen av Dead by April (med flit) men lyckades med felfri tajming dra med mig Jansson lagom till ‘Losing You’ så att jag kunde skrika i falsett på bästa DbA-manér.

Sedan var det allmän fest, prat med folk, skälla ut folk för att de inte har tillräckligt med musik på sin offlineplaylist för att i nästa sekund börja vråla om vilken fantastisk person det är som har Kashmir på samma lista, av alla band. Helt förlåten, haha.
Somna på en soffa (hoppsan, men jag var ju trött) och sedan komma tillbaka till hytten runt.. 07? En timmes sömn, sedan upp till frukostbuffén. Får INTE missas. Fick en hel skål med kanel till mina flingor som någon i personalen spenderade 15min med att leta fram ❤

Sen bara att sova tills det var dags för The Knockouts. Fan fan fan att jag tog mina alldeles för höga klackar så att jag inte kunde dansa. Det var ett bra gig. Började riktigt bra, slutade mindre bra. Och vadå inte spela ‘Queen of the Underground’? VA?! Inte okej nånstans.
Festade vidare i hytten för att glömma den lilla besvikelsen, missade när Jimmie lekte Gollum med DeathDestruction men kan nog leva med det. Elin L satte igång ‘Truly, Madly, Deeply’ med Savage Garden och vi fick helt obeskrivliga blickar av folk som gick förbi. Drog igång Disturbed istället för att inte bli utkastade från båten eller så.

Sedan, till det absolut mest underbara som hände. Det kommer två tjejer. Med min VÄSKA! De hade hittat hyttkortet i min plånbok och sedan hittat oss. I låg plånboken, utan leg, ingen mobil och så. Men ändå.
Ett par timmar senare kommer en av tjejerna tillbaka. MED MITT LEG! 400spänn! Sedan beskriver jag min mobil för henne varpå hon försvinner för att knacka dörr. Finns det ens så bra människor?

Såg dock inte till henne mer, men men. Kommer ner till hytten ytterligare några timmar senare går in… tankarna i mitt huvud:
“åh, nice där är min mobil HERREGUD DE HITTADE MOBILEN!!!”
Då har de alltså letat upp mobilen och sedan övertalat en vakt i en kvart om att få bli insläppta och lämna in mobilen eftersom ingen var i hytten. Min tro på mänskligheten är återupprättad.

Och på de härliga tonerna avslutades kryssningen. Sedan blev det mat hos mig, massor av youtube och till sist en kort men trevlig visit på Medusa innan det var dags att ta sig hem och sova.
UNDERBAR HELG!
Tack allihopa!