Daily Archives: August 7, 2011

Pretzeltown 2011 – Corroded, Rock n’ Roll Allstars, Nale, Vanessa

Det var Team Awesome reunion!



Skratt och skratt

Vi åt pizza, drack alkoholhaltiga drycker (who, me?) och skrattade möjligen en del. Sedan vinglade vi ner till festivalområdet, mötte Therése kompis Pontus och såg Corroded. Fortsatt fascinerad över att de lyckas bli bättre och bättre för varje gång man ser dem.


Sedan ledde vi hem Therése (hoppsan?) och fortsatte sedan ut på festjakt. Över hela Södertälje. Fick lite småont i fötterna sådär. Hamnade tillslut hemma hos Therése för en kort men trevlig efterfest.

Vaknade morgonen efter av att Therése skulle iväg på loppis, medan jag och Michan tog tillfället i akt att sova vidare. Jag mådde SÅ mycket bättre än jag egentligen förtjänade under lördagen kan jag meddela.
Runt 17.20 hade Theése hunnit komma hem och vi ramlade ner till området igen för att se Rock n’ Roll Allstars. De var lika, tja, rock n roll som vanligt. Varje spelning med dem är en fest.


Efter det blev det pizza (igen…) och småkikande på Mother Misery. Från Enköping no less! Sedan gick vi för att titta på Itchy Daze, trodde vi. Men de hade visst spelat dagen innan och istället fick vi se Nale. Något jag är väldigt glad för. Sjukt grym trummis, grym musik och bra liveakt.
Även om hela spelningen kändes som att vi hamnat på en födelsedagsfest hos någon vi inte kände. Men det gjorde inget.

Michan fångade en tröja och var världens snällaste och gav den till mig ❤ Nöjd tjej! Efter det gick vi tillbaka till andra scenen i brist på något att göra, för att se efter hur Vanessa lät. Och vad säger man. Wow. Det ska bara finnas en person som låter sådär och det är Matt Bellamy. Ingen annan. Trodde vi.
Vi är numera lyckligt överbevisade. Även där en grym livetrummis.

Så helgen bjöd på två nya bandupptäcker, verkligen inget min plånbok egentligen behövde, men jag är glad ändå!