Blowsight – En Arena, 23/5

Mhmmm. Blowsight spelade i fredags!
Men vad jag egentligen vill veta är hur namnet En Arena blev officiellt och inte bara stannade som en skämt. “Höhöh En Arena, sen kommer folk fråga var och bah ‘vid Globen’ så alla kommer tro det är Globen!” “LOOOOL och lixom ‘En Arena’ ‘Jamen VILKEN??’ oxå bah men den heter En Arena, herregud vi är så ROLIGA!!”
Gissar att det var exakt så det gick till.

Innan spelningen hängde Team Awesome (HELA!) och ett par till hos mig och käkade grillat, sjukt bra. Tog såklart inga bilder, eftersom jag är sämst på att ta bilder. Men vi hade det himla fint, jag kan intyga. Sedan iväg till En Arena då, mötte Elin nästan direkt, hälsade på folk, lyssnade på ett band som jag inte tror var någons kopp te och väntade på att Blowsight skulle börja.

And they diiiiid! Kändes som att det tog ett par låtar innan alla var inne i det, men har för mig att ljudet blev bättre efter hand också. SÅ BRA. Hallå liksom. Hade nog dock varit ännu bättre med lite roligare publik, även om det inte egentligen har med bandet att göra. Gamla låtarna var episka. Nya var bra, bara inte samma saaaaak ju! Jag och Michan fick inte höra Three Words och kunde ju därmed inte köra Three Words dansen. Illa illa. Tyckte kanske setlisten kunde varit längre, men det brukar jag ha en förmåga att tycka haha.

Wow, vilken proffsig review det här blir. Eh.
Efter spelningen hängde jag kvar ett tag, lyssnade på bandet efter med en tjej som sjöng. Riktigt bra! Sedan gick jag hem. I mina platta, dåliga skor. Mysig – extremt. Ont i fötterna – EXTREMT. Lite så att jag inte kunde somna på ett tag eftersom de dunkade för mycket. Oops.

Slutsats: Grymt fin kväll!
(med mobilbilder…)

Leave a Reply

