Will Sparks, Falun & Sherlock Brothers + Smash Into Pieces, Enköping

Woop!
Eller, just nu lite mer av ett gäsp.

Hemma igen efter äventyrshelg i frallan (som vårt rullande lilla hotell heter), och lagom mör i kroppen. Först ut var Will Sparks i Falun dårå, inte helt min musik, men gryyymt bra. Hade förstås varit ännu mycket roligare om jag kunnat vara med och ösa ordentligt istället för att stå vid en pelare med extremt ont i magen första halvan av spelningen… Men men! Det var faktiskt en väldigt trevlig kväll oavsett. Sov väldigt gott i frallan sen, med sjöutsikt och allt.

Dagen efter bar det av iväg till Enköping! Jag har fan saknat stället. Det är något med Enköping på sommaren. Till skillnad mot kvällen innan hade vi väldigt gott om tid, underbart. Efter lite nytt smink och ombytande hittade vi en finfin parkering. Bakom spelstället. Mimosa och förfest till tonerna av soundcheck? Why not?

Efter middag inne på Kök & Bar (där de även spelade) blev det vin nere vid scenen, hittade Micke (!! hallå, HUR länge sedan?) och snackade skit tills det var dags för Smash Into Pieces! Grymt bra spelning, duh, eftersom de alltid är grymma live, men jag var inte så inne i det som jag brukar. Vet inte riktigt varför? Möjligen var jag lite för övertaggad på att se Sherlock Brothers efteråt.
Och det fick jag ju!

De blir ju bara bättre. Och tyngre, vad det lät. Inte mig emot! En del nya låtar, kan verkligen inte klaga på materialet. Fantastiskt gitarrsound, awesome röst, awesome allt. Marcus var lite extra metal och slet ett nagelband så det flög blod både här och var. Så. Jefla. Metal.
Inspelning av video till nya singeln (My Way) var det också! Råkar vara årets partylåt, så jag hoppade och skuttade mig sönder och samman. Fyhelvete vad jag svettades! Inte mindre av att de bestämde sig för att köra den en extra gång på slutet dessutom. SÅ BRA.

Efter spelningen var det lite hälsande på folk och tillslut vattenpåfyllning (tack Kök & Bar!) och läggdags i bilen igen. Mys! Åh, och pizza, inte att förglömma. Satt fint med lite nattmat.
Nu är jag hemma och öm i hela kroppen, men väldigt glad! Och ska väl försöka våldgästa Bålsta nästa helg, för det var faktiskt alldeles för längesedan.

Ahem. OCH VADÅ INTE KÖRA “DOWN” LIVE?!
Pff.

Leave a Reply

