The Feud – Klubben, Stockholm 10/4 (and some Australian puppies too)

Efter att ha sett fram emot att se Sick Puppies igen i tre år (?) var det med viss förvåning jag insåg att jag såg mer fram emot supporten än huvudbandet. Men, som jag upptäckte när de började spela, så var det helt och hållet förtjänat.

Först ut av alla var dock State of Drama som inte var min kopp te alls. Lite för mycket pojkbandsvarning med inslag av melodifestivalen. Efter dem däremot, var det dags för The Feud (eller The Fjåjd, som jag hört det uttalas tidigare (; )

Och fan. FAN. Vad bra de är. Vilket jävla liveband. Som att det inte räckte med att de är grymma på spotify, så röjer de sönder live. Jag har inte råd med det här. Helt allvarligt. Jag hade inte väntat mig att hitta ett nytt band att lägga till på Arcane Roots/Twin Atlantic/Biffy Clyro/ME-listan. Dvs topp 5 brittiska liveband. Inte okej. (Nåväl, ME må vara inflyttade australiensare förvisso.)
GAH!

Hade jag haft marginellt mer pengar hade 6timmars restid t/r Linköping känts helt och hållet berättigat. Men så var det ju det där med att köpa mat också… Istället spenderar jag dagen med att lyssna igenom deras FYRA spotifylåtar. På repeat. Aw yeah.

Sick Puppies då? Sick Puppies var bra. De är alltid bra live. Men, hmm, det är svårt att överträffa när supporten är så jävla glänsande. Lite som när Turboweekend supportade Nephew i Oslo. Nephew är svinbra live. Men när de kom på efter Turboweekend saknades de något, bara för att de var just efter Turboweekend.
I det här fallet var jag förstås inte jättetaggad på Sick Puppies ändå, kanske mest för att nya albumet är så urbota tråkigt att det bara höll för en genomlyssning. Gamla låtarna var såklart lika bra som de alltid varit! Kunde varit lite mer drag under War bara, hallå publiken.

Leave a Reply

