Skambankt – Festsalen, Ås 12/3

Drog iväg för att se Skambankt för andra gången i den fantastiska metropolen Ås, 30min utanför Oslo. Innan det bar av dit hann jag dock med att sitta i solen utanför Oslo central med Camilla och försöka hämta mig från chocken att ha köpt norsk pizza. Jesus christ, min plånbok gråter. Den var jävligt god då, så det var ju bra.

Kom efter en liten tågresa och en promenad fram till Studentsamfunnet där konserten var. Där hängde vi inomhus (yes!) tills Lily och Thale dök upp. Sedan blev det öl, öl och lite mer öl. 40NOK, det ni. Fint att medlemsstämpel alltså.

Förbandet spelade senare i en annan lokal än Skambankt. Wut? Why?
Vi såg dem med andra ord inte, utan hängde utanför dörrarna till “rätt” lokal och hade det allmänt sjukt bra.
Sjukt bra var även konserten. No shit liksom. Lily fyllde år❤

Jag hittade sedermera till och med en sovplats, väldigt välkommet kan jag säga.
Att jag sedan var ca 1sekund att missa tåget till Oslo och sedermera tåget till Göteborg behöver vi ju inte prata så mycket om…

Leave a Reply

