Corroded – Sticky Fingers, Göteborg 14/3

Åkte som sagt direkt från Oslo till Göteborg och spenderade där en fin dag med morfar och bio innan fredagen då det var dags för Corroded. Även då hängde jag med morfar innan, lyssnade på Swedish House Mafia och drack drinkar (han är bäst).

Lyckades sedan ta mig till Sticky lite för tidigt (ja, 20min var alldeles för länge att köa i regnet). Skönt att komma in till slut dock, även om jag av någon anledning var grymt irriterad på allt och alla. Lösning? Ta en shot och prata med Lily och Anette på messenger en stund.

De hade tre lokala förband (konserten arrangerad av studiefrämjandet om jag inte fått det helt om bakfoten). Jag lyssnade dock nästan bara på det sista, Motherpearl. Grymt bra, Sick Puppies-vibbar och tycker de borde vara förband både på någon turné med Smash Into Pieces och när Sick Puppies spelar i Göteborg i April.

Sedan Corroded för vad som kan ha varit 40e gången. Jag har för dålig koll… De var precis så grymt bra som de alltid är. Det finns liksom inte så mycket att tillägga när ett band leverar gång på gång på gång. Hela tiden. Oavsett spelställe och publikmängd. Imponerande, minst sagt.

Sedan var det mer öl, lite mer öl och så sov jag bort hela dagen efter.
Alldeles lagom haha.

Leave a Reply

