Skambankt – Pumpehuset, Köpenhamn 28/2

Okej så i förrgår. I förrgår åkte jag och Elin till Köpenhamn. Hade en fin dag i skitvädret innan vi mötte upp Camilla på centralstationen. Det följde öl och för min del allmän opepp som tack och lov försvann som genom ett trollslag när vi ställde oss i kön. Under en container (väldigt roligt, just då). Och tur att vi började köa! Det var två andra personer där! Amgh!

Insläpp, mer öl, mer köande. Upp till scenen. Mer öl. Shots. Himla nödvändigt! Sedan dags för supporten, Awesome Mr. Powerwolf. It’s a name. De visade sig dessutom vara riktigt bra, vilket jag faktiskt inte hade trott. Sa jag det till dem sen? Inklusive att jag trodde de skulle vara dåliga? Såklart. Självcensur -100.

20140228_225303

Och så Skambankt. För första gången.
Ever.
Så in i helvete jävla bra. Nej, jag har inget detaljerat att skriva om spelningen. Allt var bara… sjukt bra. Och jag har nu haft ‘Anonyme Hatere’ på hjärnan i 1,5dygn. Och jag kommer bli så fattig under våren. Bra jävla band.

Efter spelningen blev det efterfest, inklusive modifierad och sedermera borttappad krycka. Sa jag till dem (Skambankt, inte kryckan) att jag från början tyckte de lät som Kent på norska och inte gick att lyssna på? Yes. (why)
Introducerade jag mig till Tollak genom att vråla “HAHA DU ÄR SÄMST!” i ansiktet på honom? Såklart. (whyyyy)
Lovade att fixa spelningar i Sverige. Det var ju det här med… självcensuren ja.
För väl släta över mina förolämpningar (men jag menade ju inte SÅ) med att se dem en jävla massa och lovprisa hur bra de faktiskt är haha.

MEN. Fantastisk spelning, fantastisk kväll och allmänt jävligt lyckat!
Att jag missade tåget hem… Well. Sssch.
Jag kom hem tillslut iallafall. Och önskar kryckan all lycka i Köpenhamn.

Leave a Reply

