Twin Atlantic, Arenan 22/2

“What Is Music? Where Is Happiness?”
20140218_134926
17eb7ca8674011e3ad290eaa8fe220e2_8

Det borde jag ju ha förstått, att just det datumet skulle bli fantastiskt.
22 is the number to be.

Twin Atlantic var alltså supportband till 30 Seconds to Douchebags (aka Mars) på Stockholms tråkigaste arena. Men det gör ingenting. Inget gör någonting. För det var helt och hållet fantastiskt underbart. SÅ BRA. Såg dem för fyra år sedan (fyra ÅR?!) när de supportade Enter Shikari i Stockholm och Malmö. Det är allt. Sen dess har jag bara lyssnat. Och lyssnat. Men de var lika löjligt bra live som jag mindes. Otroligt. “The Ghost of Eddie” live blew me away. AMAZING.

Therése är övertygad också, så nu inväntar vi bara att de ska headlinea en europaturné. Vi beställde den till Augusti/September, då är det behagligt väder fortfarande haha.

Men! Mer om dagen. Den var fin, och helt utan köande. Hämtade min biljett, köpte lite bubbel och hängde i Hornstull med Therése för förfest. Tiden sprang iväg som vanligt dock, och vips var det dags att åka. Visade “Human After All” ett par gånger på bussen (lustigt, att en video på fyra minuter kan ta en kvart att se två gånger? huehuehue). Kom in sjukt smidigt hängde in saker och installerade oss front row längst till vänster. Sedan, ja, njöt vi.


Hannah Lux Davis gör uppenbarligen grymma videos, hon ligger även bakom “What Is Light? Where Is Laughter?” (le tattoo song).

Efter dem var det ju då 30 Seconds to Mars och jag spenderade större delen av den spelningen med att dansa, dricka drink och inte lyssna särskilt mycket. Kan inga låtar från nya plattan, knappt från “This Is War” heller och enligt 30stm existerar det ju inga skivor innan dem. As.
Men det kanske säger en del att hade inte Twin Atlantic spelat hade jag valt att se Eric Gadd på en kryssning istället för 30stm. Gone are the days…
Men grymt var det, ändå!

Efter spelningen hämtade vi jackor och vandrade bort mot bussarna då jag hoppades på att få säga hej och visa tatueringen. Barry kom ut efter ett tag så jag hoppade (linkade) fram och sa hej. Det var… intressant.
“Hi!”
“Hey! Josefine!!”
“….WHAT?!….I mean.. yes… hello. You remember that from FOUR YEARS?”
Jisses. Och jag måste sluta tänka så högt haha.
Blev ordinerad att visa upp armen för Ross och Sam också, men eftersom Ross var mystiskt försvunnen så ja. Även det var rätt roligt.
“”Hey, Barry told me I should show my tattoo.”
“Mhmm yeah yeah that’s n….
O_O
….. WOW… I don’t know what to say… THANK YOU..!”
Haha jag har aldrig sett någon så mållös i mitt liv. Epicness.
Lite vidare prat med Barry om Arcane Roots och att de borde lyssna på 22 och headlinerturné tack på förhand, sedan var det dags för dem att rulla mot Oslo.

Och Therése tyckte vi skulle ta fanbilder. Pga pistolhot osv var jag ju tvungen att gå med på det. Jaja, ibland så.

20140223_000249
20140223_00030020140223_000303

Jag och Therése skulle ju egentligen ut och göra stan osäker, meneh. Vi var lite trötta, så det blev hem och en väldigt lugn efterfest med vatten och soffa haha. Om vi kollade tågpriser till Oslo på vägen hem? Det kanske vi gjorde ja…
Det var dock jääävligt dyrt. Så ser fram emot nya äventyr lite längre framöver istället!

Bildbomb!

Leave a Reply

