Smash Into Pieces, Ritz, Örebro – 7/2

Har ju varit på fler äventyr! Och jag kan säga att innan detta var veckan helt hysterisk. Som ett barn dagen innan julafton tre nätter i rad. Jag tar det som ett tecken på att det måste bli fler äventyr i vår helt enkelt.

Men tillslut kom jag och Therése iväg i Frallan (som bilen numera kallas, efter baguetteätande mitt i natten, smulor överallt). På något sätt fick vi färden till Örebro att ta fyra timmar. Så lång tid ska det inte ta!
Väl där blev det en liten cider i bilen och sedan O’Learys för en bit middag. Blev även övertalad att ta ett glas champagne. Kan säga att vi var rätt ensamma om det haha.

Snabbt förbi bilen igen och så iväg till Ritz där vi såg ett par låtar med Looks Like Lucy (more like Looks Like Volbeat, ahem). Fixade mer dryck och hittade ett fint upphöjt ställe att stå på med bord och allt, gjorde foten min glad. Den var förvisso mindre glad sen, när jag dansat i fem timmar. Men ssch…

Smash. Alltså. FAN vad bra det var. Och så grymt att se dem på en lite större scen, de kunde verkligen fylla den. Riktigt bra ljud dessutom och Adams röst, ja. Den är ju sinnessjukt bra. Helt enkelt.
Fler spelningar med SIP kommer det helt klart bli under våren, och framöver.
Ska jag klaga på något är det väl… det synkroniserade hoppandet. Jag förstår det men, tone it down. Alltså, om jag MÅSTE klaga på något.

Efter spelningen blev det lite prat med killarna, fick sista signaturen på le gips och så sprang jag, Therése och Elin som skållade råttor mellan de två dansgolven. Sjukt kul! Sjukt bra kväll!
Och en sjuk jävla tur är väl det, med tanke på vad det kostade tillslut.
Herregud.

Natten spenderades med täcken och filtar i bilen och regnet smattrandes mot ruten. Så otroligt mysigt!😀 Gör jag hemskt gärna om.

Leave a Reply

