En atarax balanserade…

Var på vårdcentralen igår. Fick ur mig nästan allt. Men stressat, som vanligt, och skämtsamt, som vanligt. Ta inte mina problem på allvar så behöver inte jag göra det jag mår bara bra tralala.

Fluoxetinet höjt, mer atarax.
Ataraxen som inte hjälper. Längre.

Frågade hur det är tänkt att jag ska få sova ordentligt.
Mer atarax, tydligen.
Tur att jag har 100st att hämta ut på fyra veckor då.
Eftersom det tydligen är fullt försvarbart att jag ska ta 6 stycken på kvällen för att kunna somna utan att stressa och gråta ihjäl.
Maxdosen per dag är 6 stycken. De är meningen att vara vid behov. Vad ska jag göra när jag verkligen behöver dem då? Äta en hel karta?

Suck.

Jag förstår mycket väl att de inte vill skriva ut benzo i onödan men det måste väl finnas något i området mellan atarax och bensodiazepiner?
Nåja. Jag får väl be sött om en telefontid om det är så. Jag kom ju åtminstone till vårdcentralen. Framsteg.

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen. Det tänker jag vägra tänka på ett tag nu.

Leave a Reply

