Kan man maila sin läkare?

Det är frågan. Sitter med ett worddokument som det skulle kännas bra om hon fick. Med tanke på hur jag mått senaste tiden. Men jag vill INTE sitta tyst bredvid medan hon läser igenom två A4… Hur gör man för att kunna komma dit EFTER hon läst det och prata? Dagens fråga.

Sitter i övrigt och försöker få någon slags koll på försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Har hittills lyckats ge mig själv huvudvärk och jävligt ont i magen. Ah, lyckan som var att inse att bara för att människan från SEKO sa att man även blev medlem i a-kassan, så behövde det inte stämma.

Vad innebär det för aktivitetsstöd? Jag har ju tekniskt sett uppfyllt villkoren för ersättning från a-kassan, förutom den LILLA detaljen att jag aldrig var medlem. Mm hej panik. Vad har jag att göra.

Få iväg papper till doktorn. Prata med doktorn.
Gå till arbetsförmedlingen. Gå till/logga in på försäkringskassan.
Andas.
Ansöka om allt och fråga om allt.

Måste ut härifrån.

+ har sparat till kommande hyror.
– ALLT ANNAT.

Leave a Reply

