JAG VILL!

Jag vill jag vill så jävla mycket just nu. Men, på ett bra sätt, känns det som?
Tror jag. Men jag vet inte hur man börjar eller hur man gör! Med allt. Är det bara att börja? Måste man inte invänta det där perfekta tillfället? Tills man har pengar? (Som ju behövs till allt jävla allt.)
Är det lönt att ens FÖRSÖKA äta nyttigt om jag inte haft råd med gymkort än?
Det lata svaret: Nej.
Svaret som faktiskt kommer göra något för mig, framförallt med att börja knuffa lite på självkänslan och självbilden (och endorfinerna) i rätt riktning:
JA! Laga mat, förfan. Laga GOD mat. Ät en vettig jävla frukost.

“Ååååhhh men jag kan ju inte gå och träna..! Wäh wäh!!”

Men, ja hej hallå, gå ut och PROMENERA. När ska jag annars lyssna på musik? När ska jag annars komma ut? När ska jag annars komma upp från den jävla soffan?

“Ååååhhh men åååh då måste jag ju gå minst en mil VARJE gång annars är det ju meningslöst värdelöst onödigt.

Du, kära mig själv, move your lazy fucking ass och gå ut i en halvtimme om det är allt. Det är en halvtimme mer än nu. Peptalk. Jag har skivor att lyssna på, när är väl bättre? Just det. Deal? Deal!

“Jamen riiiitandet dååå?”

Just do it. Nu har jag inte tid att övertyga mig själv om fler saker, jag har en teckning att fortsätta på.
Och, har man ingen ordning eller kontroll på andra områden i sitt liv kan man ju alltid börja med skafferiet och fryslådan. Där är det jävligt clean nu!

Leave a Reply

