Biffy Clyro – Arenan, 6/11

DSCF7570

Oookej!
Så igår så jag Biffy Clyro. Mötte upp Michan (som skulle på Karnivool på Klubben) vid Gullmars och styrde upp kaffe, sen var det bara att ramla ner till Fryshuset. Där det, vid 45min innan insläpp, knappt var något folk. 30min innan insläpp joinade vi kön och trots detta hamnade jag front row left, med andra ord framför allas vår Simon i Biffy. Episkt.

Innan Biffy var det Dry the River som spelade, om jag inte minns fel har de turnerat med Arcane Roots. Vilket ledde till att jag trodde de skulle vara mycket hårdare än de faktiskt var. Lät riktigt bra, men lite för lugnt innan Biffy, i mitt tycke.
Sedan alltså, dags för Biffy Clyro. De var lika bra som de, ja, alltid är. Så sjukt jävla bra liveband! Så glada! Sånt ös! Det enda jag kan klaga på är väl att de körde “Who’s Got A Match” redan som tredjelåt, hade velat vara lite mer inne i spelningen innan den. Men, det kan jag leva med. Nu vill jag plötsligt magiskt få ihop pengar så jag kan dra till Tallinn eller Riga och se dem igen. Det lär förstås inte hända, så hoppas på ännu en turné nästa år!

Bildbomb:
(jävla skitkamera ge mig min f100fd förfan)

Leave a Reply

