I don’t even hate you it takes too much energy.

Jag trodde faktiskt inte att jag någonsin skulle känna såhär.
Att det vore bättre att en person dog än fortsatte finnas i våra liv.
Jag önskar honom inte död. Jag önskar att han kunde försvinna, allra helst spårlöst, ur våra liv. Dagen jag kommer härifrån kommer vara en av de bästa i mitt liv. Ur detta svarta, apatiska träsk av elakheter, nedvärderingar och förolämpningar. Inte mot mig. Men med tanke på hur den här personen beter sig mot resterande i familjen och påverkar stämningen här hemma så spelar det ingen roll. Man fastnar och dras ned i kvicksanden ändå.
Jag undrar just hur stor sten som kommer falla från våra axlar när det här är över. Jag tror det kommer bli fantastiskt.

Leave a Reply

