Escape.

Så jag tog paus från staden ett tag. Det var fint. Framförallt att inte ha några tv-kanaler. Välbehövligt. Och en sjö och en skog runt knuten. Åkte till landet i fredags förra veckan. Hem igår, men blev avsläppt i Nacka på vägen hem och kunde skjuta upp hemkomsten med några timmar till. Det var också välbehövligt, och väldigt fint. Jag har saknat dig. Selv om det bara var lite mer än en vecka sen sist. Men så är det väl ibland.

På landet varvades strålande sol (bikini i solstol på altanen någon? Sista solbrännan för i år men det var så skönt) och hällregn. Perfekt. Jag hade mitt xbox och spelade ut Modern Warfare 1, som jag äntligen, äntligen fastnade för. Började på 2an och åh, Soap (CAPTAIN!) och Price (!!) och att få skjuta civila på flygplatsen! Nåja, det sista där låter ju alldeles fantastiskt välanpassat, jag vet. Och så är jag fortfarande inte klar med Alice, men jag skaa.

Läser Metro 2034 (förutom alla andra böcker jag plöjde igenom därute) och den är lika märklig som 2033. På ett bra sätt. I Moskvas tunnelbana där ett par timmar kan användas till hur mycket som helst och 300meter är likvärdigt med flera kilometer ‘här ute’. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad denna uppföljare går ut på eller hur den ska sluta. Men det gör inget. Miljöerna väger upp allt.
En Man Som Heter Ove läste jag en eftermiddag också. Och skrattade och log och skuttade i stolen. Och grät och grät och grät. Förbannade underbara jävla Backman.

Nu blir det bildbomb istället. Så ska jag längta till nästa gång jag kan fly ut dit och sitta vid brasan i stickade strumpor och inte sakna något särskilt mycket alls. Och Halloween-helgen som ska spenderas där med fina vänner och hög musik. Jag är positiv. Det får bli en fin höst. Och en ännu finare vår.
(Danskebåtturné!)

Från den lilla hemska mobilen:

Och från kameran:
(jag SA ju att det skulle bli bildbomb)

3 responses to “Escape.

  1. HERREGUD DET SÅ SYKT FINT UT KAN VI BARE FLYTTE INN DER I STEDET

  2. JA, LÅT OSS BOSÄTTA OSS DÄR FÖR EVIGT!❤

Leave a Reply

