…Trail of Dead – Debaser Slussen 7/4

För ett litet tag sen släpade jag mig iväg till Trail of Dead. Det var ytterst nära att jag bangade, men som TUR är tog jag mig iväg ändå. Hade ju trots allt betalat för mig😉 Missade dock första bandet som skulle vara Ribozyme men visade sig vara The Coathangers. Himla tur att de hade ändrat ordning på supporten, eftersom Ribozyme visade sig vara helt otroliga. Ska de va så ska de va norrmänn, stämmer rätt ofta. Så också i det här fallet.

Sedan dags för Trail of Dead och jag hamnade, hoppsan, längst fram. De var så BRA. Oklart bara om musiker faktiskt får ha så roligt på scen? Det byttes instrument, olika människor sjöng, en snubbe i publiken fick spela bas under en hel låt. Amazing😀 Och väldigt underhållande att titta på! Inte helt fel att de ju även är ett otroligt bra band att lyssna på, i kombination med riktigt bra ljud.
Me like. Undertecknad blev även uppdragen på scenen under sista låten. Efter väldigt mycket övertalning. Första gången i mitt liv. Som tur var drog de upp en massa andra också så jag kunde gömma mig längst bak. Phew.

Efter spelningen kom den ansvarige för att ha dragit upp mig på scen ut och bjöd på öl som kompensation. Han är väl allt förlåten, då. Hemåt vid midnatt och ett himla bra avslut på söndagen.

Leave a Reply

