Aesthetic Perfection – Nalen Klubb 28/3

I torsdags (I torsdags, fattar ni? Mindre än en vecka sen!) var det äntligen dags för Aesthetic Perfection. Att se fram emot en spelning så mycket i nästan ett år kan inte vara hälsosamt. Men fan värt det!

Det var alltså helt hysteriskt sjukt jävla bra. Ni fattar inte (alla mina 2-3 kära läsare). Det här är alltså bandet jag tyckte var bättre än Nine Inch Nails på Arvika -09 och lika bra eller bättre än Depeche Mode på samma festival (OOOHCAT). Den kalibern. Som pricken över i var den här spelningen ännu bättre. Ute vid vänstra hörnet där jag stod såg jag riktigt bra och ljudet var fantastiskt. Vilket ju var det viktigaste, efter att Henriksberg förra året inte riktigt var up to the challenge. Men detta, detta. Och publiken hoppade. Publiken svettades. Publiken var med på precis varenda liten not. Nåja, jag personligen headbangade som ett mongo för mig själv eftersom AP råkar göra musik som är perfekt att headbanga till. JAG kan ju inte hjälpa om synthfolket inte fattar det😉

Setlisten var grym. Även om jag inte fick höra ‘Forever’ så vägdes det mer än väl upp av att jag tillslut lyssnat in mig på nya plattan och låtarna gjorde sig dessutom ypperligt live. Dansant, minst sagt. ‘Hit the Streets‘, ‘Inhuman’, ‘One and Only’, the list goes on. Alla uppräknade låtar är dessutom från nya plattan som jag alltså vägrade lyssna på eftersom den var… dålig. Men jag tar tillbaka. Jag tar tillbaka allt jag sagt och tänkt om den plattan. Låtarna från tidigare plattor samt Necessary Response höll samma kvalité och var lika väl utvalda. Jag stod med andra ord och fånlog precis hela spelningen.

Och har dessutom blivit indragen i den elektroniska musiken igen.
Hej synthvärlden, det var längesedan! Vi kommer nog ses en del framöver.

Lika fantastiskt bra som spelningen var, lika fantastiskt dåliga blev bilderna.

Leave a Reply

