Kaizers Orchestra – Store Vega, Köpenhamn 10/3

Tänka sig! Jag ska skriva om en spelning!
Och det har dessutom bara gått lite över två veckor sedan den faktiskt var. Heeelt otroligt.

Och vilket äventyr det var sen. Började med 7timmars bussresa till Göteborg för mig och Camilla. Vi hade mat, vin, Firewolf-videos på youtube och ett väldigt gott humör. Antagligen störde vid medpassagerarna lite marginellt, men vi var ju bara glada😉 Pit stop i Göteborg under fyra timmar (och mycket mer vin). Bra sällskap, märklig musik. Sedan hann vi med nöd och näppe med bussen till Köpenhamn där vi 4,5timmar senare ramlade ut i ISKYLAN. Och vindarna från HELVETET. Som tur var hann vi både med Mc Donalds och några timmars sömn innan det var dags att börja köa.

5timmar och det är ett under att vi inte frös ihjäl. Men det var det värt. Kaizers Orchestra var precis så fantastiska som de är när de är som bäst. Nya låtarna lät minst några hundra gånger bättre live än på plattan! Vilket ju är tur, eftersom jag inte kan lyssna på nya plattan pga låter som skjulskrammel. Men inga sådana problem live❤ Fick höra ‘Min Kvite Russer’ live för första gången och det var mycket finare än jag trodde. ‘Philemon Arthur & the Dung’ var magisk. Oj, vad jag kommer storgråta under den på avskedskonserterna i September…
Enda jag är marginellt besviken på är att de inte körde ‘Resistansen’. Som jag älskar den låten live.

Nämnas ska förstås också förbandet. Som inte var så mycket ett förband som det var en DJ. Med oversize kostym och ett magiskt vinglas som fyllde på sig självt. Och världens absolut nöjdaste min jag någonsin sett i hela mitt liv.
Ganska awesome.

Men det gjorde inte alltför mycket. Nu ser vi fram emot utsålda spelningen på KOKO i London 25april!

Leave a Reply

