Aesthetic Perfection – All Beauty Destroyed

Såå. Jag har vägrat lyssna på det här albumet ända sedan det kom ut. Eller faktiskt ända sedan ‘The Devil’s in the Details’ kom ut som första singel. För det gjorde den väl innan albumet vill jag minnas. 2011. Lyssnade, sa “MEH!” och var grinig i en månad över att den var ju inte aaaaaaalls lika bra som ‘A Violent Emotion’ (albumet innan). Jag har mina stunder.

Men började lyssna ordentligt i förra veckan (bättre sent än aldrig, right?) och får precis som vanligt ta tillbaka det mesta jag tänkt om skivan. Den är bra. Väldigt bra. Förlåt då. Det roligaste är att ‘The Little Death’ och ‘Hit the Streets’ är favoriterna just nu, låtarna som mest av allt representerar riktiningen jag önskade att skivan inte tagit. Shame on me.

Nästa vecka är det konsertdags. Epic times await!

AP – Inhuman

AP

Leave a Reply

