Corroded – Restaurang Bredablick, Falköping 8/12

Igår fick jag ett litet ryck och bestämde mig för att skrota kvällens halvklara planer för att istället dra till Falköping, av alla ställen, och se Corroded! Kanhända ett tecken på att jag varit på för få konserter i höst?

Spenderade tågresan ner med att dricka sötsliskig cider och titta på sprinttävlingarna i längdskidor på svtplay. Mina kära medresenärer kan nog ha undrat lite när jag hade näsan i mobilen även vid toabesök samt satt och flämtade, gjorde grimaser och slängde upp näven i luften när svenskarna åkte😉
Emil Jönsson alltså. Wow säger jag bara. Vilken jääävla åkare han är! Så grym!

Men nu var det kanske inte skidor det här inlägget skulle handla om. Hoppade av tåget utan någon större koll på vart jag skulle och efter en vända in på ica (för att kunna se sprintfinalen i värmen) började jag följa google maps. Som ledde mig till spelställets faktureringsadress. Helt fel ute. Sen fick jag telefoninstruktioner, gick till gatan jag fick höra och insåg att – det var också fel. Men tillslut, efter en timmes promenad och en jävla mördarbacke, såg jag en bekant röd buss! Restaurangen kan också ha varit en giveaway…

Spenderade tiden fram till gig med lite catching up, sen var det bara att installera sig vid scenen. Och vilken spelning sen. Corroded behöver inte ens en bra publik, de är så jävla bra ändå. Riktigt bra ljud dessutom, förvånande nog! När det kommer till detaljer om spelningen vet jag inte riktigt vad jag ska säga. De är ju ‘bara’ grymma, hela tiden. Det går fortfarande inte alls fram på skivorna hur otroligt bra de är live, även om senaste skivan kommer närmare att göra dem rättvisa än de två första. Nya låtarna live lät precis så bra som man hade kunnat vänta sig. Enda jag egentligen tycker kunde ha behövt lite mer tryck är, förvånande nog, ‘More Than You Can Chew’.  ‘I Will Not’ däremot var så bra live som jag hade hoppats, och mer därtill. Awesome!
Det enda jag saknar nu är en saxofon och en trumpet eller två i ‘The Scars The Wounds’😉 Som faktiskt gjorde sig riktigt bra som avslutningslåt!

Efter spelningen blev det mera häng, Nile City, Saving Private Ryan (lite blodigare än jag mindes den, får jag väl erkänna) och sedermera hemfärd. Nu är jag hemma. Framför Grand Designs och med nutellaburken i högsta hugg. Ska dessutom på något sätt försöka ta mig iväg på Stone Sour 19dec. Kan ju, faktiskt, inte missa Corroded. Ändå. Då. Damn you!

See ya!

Leave a Reply

