Biffy Clyro – Debaser Slussen 5/11

I måndags såg jag och Michan Biffy Clyro på pyttiga Debaser Slussen.
Det. Var. Fantastiskt.!

21 låtar sammanlagt varav några var nya. Nya materialet lät fucking amazing! Sjukt taggad på albumet. Spelningen varade ca 1.5timmar så inte mycket mellansnack där inte. Passade mig perfekt, förvånande nog eftersom jag brukar digga mellansnack stenhårt.

Maken till tajt band alltså. Crazy. Och ‘Living Is A Problem Because Everything Dies’ var verkligen… alltså. ALLTSÅ. Dessutom årets bästa ljud! (Ni fattar inte hur bra det var.) Eller, det var så bra att jag nästan var övertygad om att de körde playback. Särskilt när de hade så himla mycket keyboard live. Men sedan uppdagades det att bakom stärkarna stod det faktiskt en snubbe med ett litet keyboard haha. Awesome! De hade dessutom en extra gitarrist som körde sitt eget lilla race. Blev lite som att se två band på scen, men det blir väl så när de orginalmedlemmarna är så tajta som de är. Och gitarristen öste på som fan ändå vill jag lova!

Nu, bilder!
(Som, måhända, inte blev helt perfekta. Ehm. Petitesser.)

Leave a Reply

