Gojira – Göta Källare 26/10

Igår var det Gojira på Göta Källare som gällde. Planen var egentligen Corroded i Borlänge, men extrem sovplatsbrist gjorde att jag fick planera om. Inte helt fel ändå, särskilt som jag fick tag på biljett till halva priset när det var utsålt (tack André!).

Mötte Sanna på plats, efter att ha missat större delen av Avatar. Tog några varv i lokalen och gled sedan extremt smidigt in på front row. Misslyckades dock helt med att möta upp Hedlund, men det löste ju sig på Medusa sen!

Giget i sig? Hur jävla bra som helst. Måste lyssna mer på sån här musik, jisses. Var dock tydligt att de nya låtarna föll mig mer i smaken, nivåskillnad! Mindre bra var väl strobelight-fetischismen, har aldrig blundat så mycket under en spelning. Detta i kombination med att jag blir sömnig av en hel del metal (som Gojira, DevilDriver, Machine Head and so on) var väl inte helt optimalt. Men spelningen made up for it!

Sen blev det Medusahäng, men inte så långvarigt. Tröttheten som attackerade mig var inte att leka med. Men himla bra kväll ändå, trots Borlängebrist.

Leave a Reply

