Royal Republic – Debaser Slussen, Stockholm 5/10

Så, ett par dåliga och omotiverade dagar drog ut på det ännu längre men nu kommer det lite text. Och bilder, framförallt.
(som jag är rätt nöjd med, for once)

Såg alltså Royal Republic med förbandet Kopek i fredags, utan gin denna gång! Och tur var väl det för både banden var ju så överjävligt bra. Lyssnade lite på Kopek innan vi tog oss till Debaser och på skiva var det inte ens i närheten av live. Live förstår jag de lysande recensionerna och att de turnerat med Seether och co, HELT suveräna! Till skillnad från skivan, den var okej men annars mest… jaha? Ser dem mer än gärna igen!

Efter Kopek drog jag och Therése på en snabb vända till Medusa, det behövdes drinkpåfyllning. Fick dock sms från Michan om att Royal inte verkade vänta till 23 så då blev det en himla fart på oss för att komma tillbaka till Debaser.

Så var det Royals tur. Vilken publik! Vilken setlist!
‘Sailing Man’! ‘Let Your Hair Down’!
Med andra ord den absolut bästa setlisten hittills. Bandet var lika taggade som publiken och allt vara bara… perfekt helt enkelt. Väldigt glad att jag var liiite nyktrare den här gången, eheh. Drabbades dessutom av Kaizers Orchestra flashback när Adam sträcker ut sin svettiga hand mot mig. Stirrade på den i ungefär fem sekunder utan att röra mig, men ger han upp? Nej nej, här ska skakas hand. BLÄH, det RANN svett om den. Oh well, tur att man kunde torka av sig på stackars Elin som stod bredvid😉

Lyckades även fånga ett av Jonas plektrum genom att klappa händerna jävligt tajmat när han kastade ut det haha. Även trumpinne från Per efter spelningen med kommentaren “Har du inte FÅTT någon tidigare?” …nope.
Sen fick jag ett signerat trumskinn (?) i huvudet efter det också, men eftersom jag är så fantastiskt snäll (och lat…) gav jag bort det till en tysk tjej som hade rest dit för att se dem. Hon blev glad, så det var ju bra.

Efter detta hängde vi lite vid merchbåset, snackade med merchkillen som fyllde år (han fick en muffin) och sen kom Adam förbi och sa hej. Finns det någon härligare känsla än när sångaren i ett av ens absoluta favoritband hälsar genom att mima att han halsar ur en flaska? Skulle inte tro det.
Vadå Adam, menar du att jag var FULL i Linköping och Borlänge?! Nej vet du vad… Som om inte detta vore nog häver han också ur sig att de antagligen ska spela ‘Strangers, Friends, Lovers’ på spelningen dagen efter. Jag var mållös.
Låten jag trodde att de aldrig skulle spela live, men verkligen vill höra. SPELA DEN I MALMÖ. Han verkade inte lyssna så för säkerhets skull skrek jag även lite på Hannes om detta haha. Looking forward!

En öl senare var det dags att röra sig hemåt. Med en stor önskan att på något sätt få råd att åka till England och se dem i slutet på November. Tror tyvärr inte det är möjligt dock, så det är ju en himla tur att de är ute på turné jämt!

2 responses to “Royal Republic – Debaser Slussen, Stockholm 5/10

  1. haha google translator did quite well so I could read your review. nice one! unfortunately I didn’t get the miming neck with a bottle-part (thanks google) tho. See you probably in malmö, greetings from the girl standing next to you that day (the one giving the muffin😉 )

    • Haha that guy got a lot of muffins then, I brought one as well😉
      Ah, well, the bottle miming, he just pretended he was drinking booze from a bottle, so apparently my pretty boozed up state in Linköping and Borlänge didn’t escape him haha.

      And great that you could read it!

      Definately going to Malmö!😀

Leave a Reply

