A Thousand Words

“You can be anything, do anything, just say you’ll stay.”

Stephen King skriver inte alltid skräck, men han skriver alltid fantastiskt.
Finger Eleven utbytta mot Savage Garden (gammal kärlek rostar aldrig) och det lyser om sju nya värmeljus. Skulle inte förvåna mig om jag lyckas plöja igenom 100st under den här månaden (37 down, 63 to go)

Imorgon är det tillbaka till jobbet för min del och jag är… nervös som in i helvete. Har ingen egentlig anledning, men det var trots allt ett tag sen nu. Se om sjukskrivningspappren ska in till försäkringskassan, kolla hur länge jag ska jobba 50% av mina 75%. Hejdå pengarna. Tills jag kan springa i trappor igen? Hejdå pengarna. Ska även ta mig förbi vårdcentralen och be om en ny lista på sjukgymnaster. ENDA pappret jag lyckats tappa bort. Beroende på hur knät känns ska jag kanske också ge mig på att simma. Om så bara 10min.
Måste. Röra. På. Mig.

I samma anda är det även dags att ta tag i matvanorna. Igen. Efter två veckor spenderade inomhus tittandes på zombies så är det minst sagt sådär med den varan. Måste dessutom verkligen hålla i pengarna nu, så efter lite basinköp (krossade tomater, gul lök, toapapper, mjölk till teet – check) är det köpstopp fram till nästa lön. Har ju faktiskt allt jag behöver här. Skulle vara om jag behöver en (EN) fralla till kvällssoppan ibland då😉

Så… hoppas det går okej på jobbet och hoppas hoppas att jag kan få simma utan att det gör ont. Snälla.

Imorgon blir det även inlägg om Royal Republic i fredags!
Och Kopek, inte att förglömma.

Leave a Reply

