Junkstars releasefest – Debaser Slussen, 4/10

Junkstars alltså. Vad ska man säga? Är det party så är det, man har liksom inget val. Just go with it.

Det var alltså releasefest för debutplattan ‘With A Twist of Lemon’, köp!
Ramlade in på Debaser ca kl.21 och hann därmed se både avsnitt 1 och 2 av Junkstars lifestyle. (Vänta nu, bandet som precis har släppt debutplatta har en lifestyle-serie som sänds på Bandit? Klart de har.) Såg min egen fagra nuna i avsnitt 2 dessutom, haha, tur att jag inte sa något bara. Räcker ypperligt med att jag headbangande så det stod härliga till. En hel flaska rosé – när du vill leva dig in ordentligt.

Sedan blev det lite öl, en jägershot (gratis, annars aldrig) som var precis lika äcklig som jäger alltid är. Men som sagt, gratis är gott.
Junkstars hoppade upp på scen kl.22 och sen var det fest. Fest, fest, fest!
Att de låter så bra som de gör är för mig en gåta, men bra är det!
Även om man så skulle vilja så går det inte att låta bli att ryckas med, dansa loss och tycka att det låter hur bra som helst.
Tänker inte gå in på alla låtar, alla är faktiskt grymma. Och ganska lika, för mitt otränade öra, men vad gör det när det är FEST?
Inte för inte som Andrew W.K kan dra jorden runt konstant, med låtar som är i princip exakt likadana. Det gör inget, du är för upptagen med att festa järnet för att tänka på det!

Fick höra två nya låtar dessutom, även de riktigt bra. Insåg också under ‘Rock Bottom’ att skalar man av lite, och lägger till lite blås så har man helt plötsligt en swing-låt. Inte trodde jag att punkrock låg så nära swing, men inte mig emot!

Efter giget blev det lite häng och prat, fick en massa klistermärken att pryda Stockholm med och roffade även åt mig en affisch. Undrar förövrigt om Max skulle kunna tänka sig att hålla föredrag för, säg, ALLA andra svenska band i marknadsföring, de skulle behöva det. Och Junkstars verkar minst sagt ostoppbara när det kommer till att sälja in sig själva. Fantastiskt.

And now, pictures.

Leave a Reply

