Royal Republic – Bengans, Stockholm 31/8

Så, under tiden britterna var här tog jag tillfället i akt att släpa med alla till Royals akustiska spelning på Bengans. Där jag även fick det slutgiltiga beviset på att man alltid bara kan stirra på folk tills de känner igen en snarare än att gå fram och hälsa. Osäkert om jag letat bevis innan, men äsch då.

De bjöd, som väntat, på en jävligt rolig spelning. Kanske inte bästa sättet att introducera folk till Royal, men jag var himla nöjd eftersom det kommer bli även några vanliga spelningar under hösten. (Om än inte lika många som planerat förbannade jävla jobbschema.) Oh well. Fem gånger kanske inte är SÅ lite ändå inser jag efter att ha räknat efter eheh…

Ehm. Just det. Giget. Var kort men roligt, man får hoppas att ingen förväntade sig att jag skulle ta dem på allvar. Med tanke på att jag asgarvade (alt. försökte att inte göra det och såg ut som att jag höll på att kvävas istället) från första tonen till sista. Mellansnack på eeeelitnivå. Om man uppskattar humor. Ni som inte gör det, släng er i väggen. Vart var jag nudå? Just det, awesomeness. Fick en riktigt nice poster också, signerad och allt. Att det lär dröja sisådär 2år innan den är uppe på väggen, det är mindre viktigt…
Nu blir det snodd video från youtube av den enda bra versionen av Addicted som existerar. Here ya go!

Leave a Reply

