Billy Talent – Berns, 18/6 (+ Durango Riot, 15/6)

Börjar med ett kort inlägg om Durango Riot på Scandic Grand Central i fredags. Det började med en förfest där jag inmundigade en flaska mousserande. Smart. Kvällen kommer även sedermera vara känd som tillfället då jag var fullare än Elin. MEN detta ändrar förstås inte på det faktum att Durango Riot var awesome. Som alltid!

Sedan avslutar vi där och hoppar direkt till gårdagens spelning😉
Jag och Michan kom till Berns strax innan fem och mötte Denise med vänner på uteserveringen. Där blev det väldigt dyr öl och lite Zinkennostalgi. Sedan gick vi ut till parken där Marcus och större delen av bröderna satt. Väldigt trevligt sällskap fram till strax efter insläpp med andra ord! Men ungefär då började jag och Michan stressa lite över att Durango Riot skulle hinna börja, och ramlade in på Berns. De hade inte börjat. Lite mer öl med bröderna, Mimmi och Patrik innan alltså, och en väldigt awesome start på denna konsertkväll.

Sedan drog de igång och var lika bra som i fredags! Bra ljud, bra drag och bra publik. Jag önskar mig bara mer blåsinstrument, som alltid😉 Ryckte till och med upp mig efter konserten och köpte skivan. På tiden.

Och så, tillslut, dags för Billy Talent!
Jag hade inga större förväntningar mer än bra energi, vet att skivorna är bra, men har aldrig lyssnat så intensivt och aldrig sett dem live.
Om de var bra? Så SJUKT bra!
Kändes lite som en blandning av ett 30 Seconds to Mars gig och ett Raised Fist gig. (ENERGI!) Vi hamnade dessutom på femte raden ungefär, med andra ord precis där det hoppas och studsas som mest😀 Helt, helt underbart. Väldigt glad att jag spenderade min första konsert där, kommande blir nog på första raden. För fler ska det bli! De lovade ju faktiskt att komma tillbaka snart.

Efter konserten ramlade vi svettiga och lyckliga tillbaka till merchbåset och bestämde att alla borde gå till Harry B. Så blev det tyvärr inte, även om det var skönt att hinna med en tunnelbana hem. Oh well, next time!

One response to “Billy Talent – Berns, 18/6 (+ Durango Riot, 15/6)

  1. Jo, därav parantesen efter dropkick och inte flogging :p

Leave a Reply

