Bandit Boat 13 – Silja Galaxy, Stockholm-Åbo 11/5-12/5

Dagen var kommen!
Jag hade inte riktigt kunnat låta bli att ta ledigt från jobbet och dök sedermera upp hos Elin ganska tidigt. Från Elins fönster ser man båten. 3minuters promenad så är man på terminalen. Sa någon awesome?
Senare dök även Michan och Sanna upp, varpå vi lagade SJUKT god pasta som grund till den kommande 24timmarsfesten.

Framåt kl19 mötte vi upp andra Elin på vägen till terminalen och så var det igång. Bästa båten någonsin tog sin början! Vi ramlade förbi när Bandit Metalizers spelade, sedan gjorde jag och Sanna en storslagen miss när vi hade fastnat i SuperChargers hytt och försökte räkna ut när vi skulle dra och se Hell or Highwater. Enligt oss skulle vi hinna se 20min av spelningen. Vi hittade Michan och själva bandet uppe vid merchen. Hoppsan!
Självklart tyckte jag det var roligt att häva ut mig “Grym spelning!”. Suck alltså.

Efter detta drev vi runt mest hela tiden. Såg såklart Corroded! De var lika grymma som, ja som de alltid är! Fastnade lite mer hos danskarna där de genast tog mitt läppglans. Himla fina blev de.
Efter prat och häng med alla sprang jag upp till hytten vrålandes om frukostbuffén och släpade med mig lilla Elin dit, åt karelska piroger och stoppade ner en hel drös mackor i min väska. Det får man när man har betalat men inte orkar äta!

Några timmars sömn senare var det på’t igen! Elin L agerade självklart morgonunderhållning, bra det annars hade jag aldrig kommit upp. Lagom till att man var vid liv och fått på sig ännu ett lager smink ramlade vi ut ur hytten och in i Michan, Sanna och HoH. Efterföljande häng i Michans och Sannas hytt var minst sagt awesome. Hipsterglasögon, ölspel som ingen förstod och allsång till Savage Garden och Motherlover. Vad mer kan man önska?

Vi släpade med oss några för att kolla på SuperCharger (förlåt Junkstars, ska ta igen den här missade spelningen snarast!). De var också precis lika bra som alltid.😀 Ser sjukt mycket fram emot nästa båt men har ingen aning om hur de ska toppa denna! Hejar på Chefen😉

Leave a Reply

