22 – The Cellar, Southampton & Pledge Show, London 13/5-14/5

Så. För lite mer än en månad sedan var jag i England. Eftersom jag varit så ofattbart seg med att skriva om det så blir det inte så långt heller. Något annat fascinerande är hur otroligt lite kort jag tog. Bilder från gigen, inte ens särskilt bra, ingenting annat. Inte ens ett endaste litet matfoto.

Nåväl, jag kom till London fortfarande lite bakis från Banditbåten och efter ett snabbt inhandlande av pastasallad mest bestående av majonnäs på Sainsbury’s var jag ombord på NationalExpress och på väg mot Southampton.
Som är väldigt mycket finare i maj än i november kan jag säga.

Nåväl, tillslut var det dags för gig och det var, såklart, helt underbart. Ljuset gillade inte min kamera, men det handlar ju faktiskt inte om hur bra kort man tar😉 Per tar bara mer och mer plats vilket är väldigt roligt att se. Mats och Magnus är lika galna som vanligt, om inte mer. Det gäller med andra ord att hålla koll när de hoppar ner från scenen. Gitarr i bakhuvudet en gång är alldeles lagom för mig tack. Efter giget blev det snabbmat och faktiskt tillräckligt med sömn!

Dagen efter spenderades med att dricka väldigt mycket kaffe i Southampton innan tåget gick, ett långt uppletande av ett ganska sunkigt hostel i London och ett evigt letande efter en pub med mat. Efter en timme hittade jag tillslut en pub. Vad de hade i matväg? Toast. Jag tog igen med Strongbow.
Sedan ett varv förbi Sainsbury’s, inhandlande av mer Strongbow och så möta upp Elena innan giget. Som vi sedermera fick kasta oss in till efter att Andrew från Arcane Roots spatserat förbi och gapat att de börjar typ NU!

Vi kom till studion där de skulle spela, och de började såklart inte nu, utan efter en halvtimme. Det var spännande att se dem spela inne i en studio, att Mats och Magnus inte rev stället är ett under. Och jag fick höra I Am That I Am. ÄNTLIGEN.❤
Förutom alla andra underbara låtar.

Efter giget bar det iväg till pub. Heja mig. Slutade med taxi till hostelet efter att mina kartor besegrat mitt inte särskilt nyktra tillstånd.
Men, all’s well that ends well.

Ikväll missar jag spelningen i Trondheim eftersom SAS inte har sista minuten-biljetter till Oslo idag. Oh well. Jag tröstar mig med att de lär spela i England igen.

Leave a Reply

