Degradead – Medusa 18/5 (+ Nalen 5/5)

I fredags (dvs för… 2 veckor sen) var jag och Michan på Medusa, en helkväll som planerats länge nu. Extra roligt eftersom Degradead skulle spela akustiskt, och vi hade ganska roligt när vi försökte lista ut var de skulle få plats.

Visade sig bli i hörnet bredvid baren, och spelningen var faktiskt riktigt, riktigt bra! Medusa borde helt klart lägga sig till med lite trubadurkvällar.
Fick höra både deras egna låtar samt ett par covers och det råder ju ingen tvekan om att killarna kan sin sak. Grymt!

Detta visste vi egentligen redan innan, särskilt efter Nalengiget 5/5 som jag visst inte har skrivit om. Också en bra, men väldigt mycket lugnare kväll.
På Nalen inledde Deathember som jag tyvärr inte kan påstå var i min smak.
Efter dem var det Nales tur och fi sataan, de är verkligen hur bra som helst!
Bara spela mera, will you? Kände dock knappast igen sångaren som hade.. Hår?!
Men energin var precis lika stor som den brukar och ja… Grymt bra, helt enkelt.
Det var även Degradead och jag inser såhär i efterhand att jag faktiskt måste lyssna lite mer på skivorna. Varför inte lyssna på bra musik menar jag?

Efter den spelningen bangade jag och Michan otroligt nog Medusa, men vi visste ju att vi skulle dit den 18e😉 Så det var okej.


Tyvärr enbart bilder från Medusa.

Leave a Reply

