Aesthetic Perfection – Henriksberg, Göteborg 22/5

Så. Igår morse hoppade jag och Elin på tåget till Göteborg!
Planen var en lugn dag i solen innan en god middag och avslutande konsert.
Om vi lyckades? Det kan man säga. Efter lite shopping i Nordstan bar det av till morfars innergård där vi dog i solen ett tag (27grader!), åt färska räkor och drack vin. Sen blev det fantastisk varmrökt lax till middag samt, möjligen, lite mera vin. Lyckades nästan ta lite kort dessutom. Otroligt.

Sedan var det konsertdags!
Helt underbart. Svettigaste spelningen i år, slog kanske nästan Andrew W.K. Och då, kära vänner, är det jääävligt svettigt. Tyvärr var ljudet något av det sämre jag varit om, men trummorna och keyboarden hördes ju åtminstone! Daniel (sång) hördes också med jämna mellanrum förstås, men då snarare tack vare hur jävla nära vi stod än genom mikrofonen. Synd, men grym konsert ändå.
Har man väntat tre år får inte lite taskigt ljud förstöra upplevelsen.

Efteråt hällde jag i mig lite mer vin för att inte dö av värmeslag, fick en öl och försökte dessutom lära Daniel hur man bäst chuggar i sig en sådan. Han verkade inte direkt imponerad, så jag chuggade i mig min egen istället. Oklart hur nödvändigt det var.

Sen tog jag och Elin oss hem, pratade länge, länge och kom tillslut i säng.
Dagen idag har spenderats med att vara ganska… trött. För att uttrycka det milt. Men en kul resa var det! Och jag vill tillbaka till Göteborg och äta glass.
Oslagbar sommarstad.

Leave a Reply

