Sherlock Brothers – Dunckers Kompani, Uppsala 26/5

Sherlock får ett alldeles eget inlägg innan jag ger mig på att skriva om hela den fantastiska helgen.

Bästa giget jag och Michan någonsin sett med dem, för att sammanfatta.
Till att börja med var alla på så gott humör! (eller verkade vara iaf😉 ) Som extra plus till detta fick vi också bästa ljud och ljus EVER. Amazing.

Vi fick som vanligt alla låtar man kunde önska sig.
Eller vänta.. det blev väl inget med ‘This Motel’ trots allt?
Men okej, förutom det fick vi alla låtar vi ville höra. Down var som vanligt favoriten för min del. Även om man nu inte hörde Marcus ordentligt.
Okej okej, jag inser att det låter som att jag har världens crush på snubben varje gång jag sett dem, men vafan, lyssna på dessa backing vocals:
Sherlock Brothers – Down

Så jag och Michan rockade järnet hela spelningen, slagna igen och igen av insikten att de inte bara är ett bra liveband, de är ett grymt liveband. Som att vi behövde ett till band att försöka se live jämt menar jag.
Lite bilder blev det också, helt okej sådana. Bäst på Adde, vilket väl måste vara första gången man inte bara lyckas ta kort på trummisen, de blev dessutom bra.

Avslutningsvis angående Sleeping Silenc/Why.
You assholes!
Gör om den bästa rockballaden jag hört, ja gör det bara. Absolut.
Visst, okej, musiken till nya låten (‘versionen’) är ju grym och tretakten fantastisk men texten låter intryckt och som att den inte riktigt får plats längre. Varför gjorde ni inte bara en NY låt? Särskilt som gamla versionen redan ligger på debutplattan? Va va va?
Gillar ni inte att spela den så spela den mer sällan då. Gör inte om den HELT.
Den nya musiken är absolut singelmaterial, och den behöver inte Sleepingtexten för att vara det. Dumma er.
Himla tur att det är ett så jävla bra band ändå.

Nu ska jag ta tag i att skriva om resten av denna episka helg!

Leave a Reply

