And the rest will follow…

Okej så jag skulle skriva om resten av London.
Men det blir kort och koncist och några bilder tog jag knappt heller.
(Som synes är första delen av ovanstående mening ren och skär lögn.)
(Yes, jag är helt otroligt fantastiskt dålig på att ta bilder om det inte är konsert.)

Men dagen efter giget på The Barfly så tog jag och Camilla oss in till stan där vi spenderade dagen på Starbucks och ett internetcafé tills hennes flygbuss gick. Vi är SÅ bra på att leka turister, må jag säga. Men trevligt var det iaf🙂
Efter det tog jag en fantastiskt fin promenad från Baker Street till hostelet i Camden genom Regents Park. Osäker på om de som just gift sig tyckte att det var lika fantastiskt, när jag gick och skramlade med min resväska precis bakom dem… Men pinnade på rätt fort så de skulle slippa mig.

Väl framme installerade jag mig på fantastiska St. Cristophers. Bodde faktiskt i samma rum som förra gången jag var där. Efter lite middag (läs: ostmackor) och cider bar det faktiskt av på mitt livs första date. I London, så där har man ju något att bygga på, eheh. Men otroligt trevligt var det och upptäckte lite nya trevliga pubar i Camden dessutom.

Dagen efter bestod av en otroligt god bagel (och ett hallon/vaniljte som jag såhär i efterhand ångrar att jag inte provade. Next time!) och mötte på kvällen upp Cheal för lite öl. Hamnade på ett ställe vid Brick Lane med dyr öl men fantastisk musik. Musiken på Stockholms (och Sveriges) uteställen har en del att lära sig… Efter några timmars skitsnack släpade jag med mig stackars Cheal tillbaka till Camden och mötte upp 22 för ännu mer öl där. Var även tvungen att ta nattbussen till Camden. Tur att jag hade sällskap, jag och Londons natttrafik kommer inte riktigt överrens må jag säga.

Vaknade morgonen därpå med en ordentlig bakfylla. Resans enda, och självklart sparar jag den till sista dagen… En otroligt lång dag, men hade kunnat vara så mycket värre. 01.05 stapplade jag innanför dörren hemma i Stockholm och snipp, snapp, snut så var sagan slut.
Bästa Londonresan någonsin, om jag får säga det själv. Back in April!

One response to “And the rest will follow…

  1. “Osäker på om de som just gift sig tyckte att det var lika fantastiskt, när jag gick och skramlade med min resväska precis bakom dem.”

    Ser det framför mig och dör lite.

Leave a Reply

