22 – New Slang, Kingston 9/2 & The Barfly, London 10/2

Så jag var i London över helgen.
Vill tillbaka. NU.

Har inte så mycket att skriva förutom just det.
Men jag kan försöka. Resan började med gig i Kingston på torsdagen,  för en gångs skull helt utan stress från min sida. Pastamiddag och öl till att börja med, sedan ner till the Hippodrome för att kolla läget. Mötte Anthony och utanför spelstället även Andreas och några till. Med tanke på hur sent 22 skulle börja blev det således ett par öl till på en pub snarare än att gå in.
Har ni hört på maken? Gå och ta några öl nånstans efter insläpp?
Undrens tid är  inte förbi.
Sen började det ösa ner snö. Vilket gjorde att när vi väl tog oss tillbaka var det fortfarande i princip bara vi där. Inget litet ställe heller, vilket gjorde konsertupplevelsen ganska intressant då vi var ungefär 20personer i publiken.

Men giget var lika bra för det! Som vanligt med andra ord.
Lika mycket energi och explosivitet som de alltid har. Och så ‘Oxygen’ live igen, till min stora lycka. Det var två andra band som spelade också men jag får tillstå att jag inte var särskilt uppmärksam på dem. Det blev mer öl, kanelwhisky (värme! ingen värme i lokalen vilket ledde till spelning iförd hoodie och vinterjacka) och sedan en väldigt snöig promenad tillbaka till hotellet.

Dagen efter släpade jag mig upp vid halv tio och hoppade på tåget tillbaka till centrala London för att möta upp Camilla. Vi tog tillfället i akt att faktiskt turista oss och gick på Imperial War Museum. Det var fantastiskt fint. Kanhända hade vi lite för många fnittriga utrop för oss för att det ska kunna ses som helt normalt, men äsch.

Sedan bar det av till Elena för mat och lite vin innan vi tog oss in till the Barfly. Missade första bandet förutom sista låten men det gjorde nog inte särskilt mycket. Glad däremot att jag inte missade australiensiska [Me] som var andra bandet innan 22. Lät mer som Muse live än vad Muse själv gör nuförtiden. Helt otroligt bra!

Sen var det dags för 22. Och vad säger man? Det var nog den bästa 22-spelningen jag sett hittills, särskilt Per var fantastisk. Fick höra ‘Sussurrus’ live för första gången och det kan vara så att den var ännu bättre än ‘Oxygen’. Fick även höra åtminstone delar av ‘Loopwhole’ som gör sig mycket bättre live när bara Per får sköta saker och ting, än på skiva. Ska jag hitta något att klaga på så får det nog bli att de hoppade ‘Gotodo’. Inte mycket att gnälla över med andra ord😉

Efter giget blev det mera öl, prat med alla trevliga människor och lite mer öl. Till och med några från maj 2011 var glada att se mig, så jag kan inte ha gjort bort mig helt efter det Barflygiget som tur är. Pratade (svamlade) även musik med sångaren i [Me] i två timmar eller så innan Camilla meddelade att det var dags för hemgång. Kom hem till Elena i rimlig tid, men somnade inte förrän runt 04-05. Inget som djupa samtal mitt i natten!

Nu blir det bilder,  svammel om resten av resan kommer i ett annat inlägg!
Oklart varför jag valde att skriva bildtexterna på engelska…

3 responses to “22 – New Slang, Kingston 9/2 & The Barfly, London 10/2

  1. Så, du glömde nämna att [Me] är australiensare! Ett säkert kort för att få mig ännu mer intresserad (Muse är ju ett ganska säkert kort de med😉 )!

  2. haha, bravo😛 men, skicka länk, för jag har ingen aning om var du skickade förra gången…

Leave a Reply

