Corroded – Rättvik Bowling & Krog 27/1

Vi börjar lite i fel ände, inlägget om Kaizers Orchestra på Vega får komma senare. Börjar istället med Bandit Rock Weekend i Rättvik, som man ju var lagom pigg till efter att ha spenderat natten på ett Mc Donalds i Köpenhamn.

Ja jisses. Vi kom fram vid kvart i sex någon gång om jag inte minns helt fel, installerade oss på STF (kärlek, kök, tv och Krogen rätt över vägen). Sedan var det bara att dra upp en cider och börja försöka få styr på sitt liv. Eller åtminstone smink och kläder. Det lyckades det med och runt kl.22 gick vi den långa vägen över gatan och kom in på spelstället. Som jag gillade skarpt, lite Karlskoga-vibbar, men inte alltför illa. Ordväxling i dörren:
“Hej hej, vi ska stå på listan.”
“…Men vi har ingen lista.”
“Nähä… Men vi står på den.”
“Jaja, det är säkert bra, gå in med er.”

Corroded drog igång runt midnatt och jag måste återigen påpeka att The Scars The Wounds är en av de absolut bästa livelåtar jag någonsin hört. Och då var den ändå lite sämre än vanligt den här kvällen. I övrigt höll Corroded måttet som de brukar, att man aldrig kommer ihåg hur bra de faktiskt är? Men å andra sidan var det ju nu 28e gången, så helt glömmer jag det väl inte mellan varven.
Trodde det var 30e, men det jubileet får vi helt enkelt ta om två gånger. Skål!

Efter spelningen hälsade  vi på grabbsen, skrattade åt (jag menar med) Bjarne och överlämnade en liten gåva. Och med gåva menar jag en liten påse med blandade chips och texten PartyMix. Internskämt ftw. Bjarne blev lycklig. Tjejerna han pratat med såg mindre lyckliga ut, gav oss onda ögat och drog.
Roligt i sig.
Sen skulle de hem, vi andra drack mer öl och avslutade med skitsnack till 07 på morgonen. En stor del av tiden bestod av att Elin öppnade Strongbow, kom på att hon inte ville ha den och skickade vidare den till mig. Sen gjorde hon om det.
Stort grattis till mig själv som klarade mig undan att bli bakis!

Here’s pictures!

2 responses to “Corroded – Rättvik Bowling & Krog 27/1

  1. haha, alltså bilden på oss och Jens… så jäkla fin!

  2. “Hej hej, vi ska stå på listan.”
    “…Men vi har ingen lista.”
    “Nähä… Men vi står på den.”
    “Jaja, det är säkert bra, gå in med er.”

    haha jag dör!

Leave a Reply

