Corroded – Krom, Uppsala 1/10

Mot Uppsala! Överjävligt bakis mötte jag Elin vid centralen och vi hankade oss mot Uppsala, där hon försvann iväg och fikade lite, medan jag mötte Michan och gnällde över hur otroligt synd det var om mig samt fick henne att bära min ridväska. Vi inhandlade mat (stora mängder) och alkohol (inte fullt lika stora mängder) och sedan bar det av hem till henne där jag inte gjorde många knop. Annat än för att äta. Efter några timmar kom Elin och då började förfesten! Som bestod av att jag och Michan drack cider och läste varsin Pratchettbok medan Elin satt vid datorn. PARTEY!

Men vi kom igång till slut och började sedan i godan ro ta oss mot Göteborgs Nation där konserten skulle vara. Hälsade på grabbarna grus, drack massor av öl, ignorerade stenhårt förbandet och såg sedan Corroded för, herregud, 26e gången. Fråga mig inte hur det gick till, för jag vet inte. Det var, som det brukar, en väldigt bra konsert. Fortfarande roligt att se hur mycket bättre de faktiskt blivit sen 2008 eller när det nu var man såg dem första gången.




Sedan blev det, hör och häpna, mer öl. Vi hängde alla vid merchbåset varpå jag kom på den briljanta (och ganska berusade) idén, att HALLÅ, vi måste ju ha en såndär fanbild med bandet. Drog med mig Michan, gick fram till Jens och sa “Vi måste ta kort!” Jens svar? “JA! ..på vad??”
Då gav jag upp hela idén och tog lite kort på folk som fick saker signerade istället. Så småningom blev vi utkastade och sen var det fest i röda faran till halv åtta på morgonen ungefär. Good times.


Glad säl?



… Trött säl dagen efter där ja.

Nu på fredag bär det av till Åland för att se dem igen. Dino’s!❤

Leave a Reply

