Kaizers Orchestra, Putte i Parken 9/7

Magisk spelning. Jag vet inte varför. Men så var det.
Jag är så glad just nu. Igår vara bara helt, helt underbart.

Mötte Camilla i Karlskoga och drog med henne på jakt efter lunch och jordgubbar till mig. Hon drog sedan in på området och ordnade oss platser i en hög med Håkanfans vid kravallstaketet, med jag spenderade två väldigt fina timmar på gräset utanför innan det var dags att gå in och titta på Treadstone.


Lunch i det gröna.

Treadstone lät som Foo Fighters och var mycket bättre live än på myspace. Ska bli kul att se dem igen på Sjöslaget, eftersom jag igår aldrig hört dem förut och höll på att dö av värmeslag. Men det var en bra spelning.



Treadstone

Sedan bar det av till scenen bredvid och tre timmars köande innehållandes bl.a mjukglass, språngmarsch till kravallstaketet från merchen, sol och en cider. Och tillslut var det då Kaizers. Och så bra det var. Och så glada de var. Och så bra de mottogs av publiken. Allt, allt var bara fint.
Men finast var jag och Camilla under Hjerteknuser. Vi headbangade som sig bör, skrattade så vi nästan grät och gömde oss bakom kravallstaketet.
Jag är av åsikten att de skrattar med oss. Ett par gånger till åtminstone.


Kaizers Orchestra

Efter spelningen åkte Camilla hem, jag intog lite mer cider och ställde mig sedan för att kolla på The Durango Riot. De höll inte precis på att avsluta som jag trodde och tur var väl det, för där har vi ett grymt liveband. Väldigt glad att jag såg dem. Tog mig sedan till öltältet och såg Adam Tensta därifrån. Och hur galet bra var inte det! Jisses.

The Durango Riot

Sedan blev det öl, öl över hela mig och lite mer öl. Håkan Hellström live är sisådär 10 000ggr bättre än Håkan på skiva, men fortfarande inte riktigt min grej. Men liveshowen förstår jag verkligen att folk gillar.
Sedan blev det bussen hem vid 03. Jag sov rätt gott vill jag lova.

Nu räknar jag dagarna till 12aug då det blir Kaizers i Köpenhamn.
Plötsligt känns det väldigt långt tills dess.

One response to “Kaizers Orchestra, Putte i Parken 9/7

  1. haha, lyssnade lite på Treadstone, och min första tanke var också Foo Fighters… inte mig emot!

Leave a Reply

