Plan Three & Sick Puppies, Kulturhusets Tak 28/6

Ja. Hoppsan. Nu var det visst jättelängesedan jag bloggade!
Koll på tiden? Nej.

Nåja! Förra tisdagen drog jag med mig Sanna till Kulturhusets tak för att titta på Sick Puppies, och Plan Three som var förband såklart.
(Tack Bandit för biljetterna!)
Vi ramlade in närmare halv nio, då jag var lovligt stressad. Inte helt otippat var det dock ingen framme vid scenen, haha. Tur att vi kom när vi kom dock (HAHA #internt) eftersom Plan Three precis skulle börja! De drog av ett lysande akustiskt set och jag insåg ännu en gång varför de är mitt favoritband. Så underbart. Jacob sjöng enligt egen utsago fel ett antal gånger, men jag var så nöjd med att äntligen se dem igen att jag inte la märke till det.
Har både bilder och video, de kommer när jag fått ett USB-minne av Sanna.

Efter lite cider och toabesök var det dags för Sick Puppies, även de akustiskt. Enmansshow någon? Sångaren (Shimon, för ett underligt namn) är en väldigt bra frontman. Och sånt gillar vi, särskilt akustiskt när publiken behöver lite extra uppmuntran. Det var.. tja, jävligt bra.
Sick Puppies och solnedgång på Kulturhusets tak, jag kräver då inte mer för att vara väldigt nöjd. Och en kall öl förstås😉

Efter spelningen var det signering där jag kände att jag inte gjort bort mig tillräckligt och presenterade mig so “nosebleed woman”. (Blödde näsblod HELA spelningen på Bandit Rock Awards.. Fint.)
Men fick setlisten signerad iaf, så det var väl ok, haha.

Mötte på Marcus och André från Sherlock Brothers, trevligt!
De skulle visst till Anchor sen, där jag och Sanna joinade efter lite prat med Jacob och en snabbvisit på Mc Donalds. Väl där köptes det öl och spelades Foo Fighters (trodde jag, tills jag vände mig om och tji fick jag, var visst Marcelo som sjöng rockkareoke… joråsåatte.)

Fick drinkar som smakade cola (farligt) och snackade skit i några timmar. Slutade med ett fullt möjligt besök på Peace & Love dagen efter, men mer om det i nästa inlägg, nu har jag ordbajsat färdigt för den här timmen.

Leave a Reply

