Metaltown 2011

Tillslut dags för Metaltowninlägg efter ett… litet sommaruppehåll. Varit ute på äventyr eller varit sjuk. Men nu så! Sanna har alla bilder, ska sno dem så småningom.

Nåja. Överlag inte alls nöjd med festivalupplevelsen. Vädret var inte det bästa, men gick att leva med tack vare regnponcho.
Min väska blev stulen på vägen till Göteborg och det faktum att jag behövde nya kläder i kombination med en helvetisk busskö och sedermera bilkö ut till festivalen gjorde att jag missade Escape the Fate och Corroded. Egentligen de enda banden jag ville se dag 1. Woho.
Men hade en rätt bra dag på festivalen ändå, System of A Down hade en bra show och Graveyard var rätt grymma. Men sedan skulle vi hem. Det skulle 20.000 andra människor också. På 22st bussar. Bra Metaltown, bra jobbat. I övrigt var nästan all organisation dålig och området var förfärligt. Och allt slutade försent så man kunde inte in till stan och festa efteråt. Jättebra för en tidigare stadsfestival som inte ens har camping för en fjärdedel av besökarna.

Dag 2 var det The Damned Things, som var riktigt bra. Sedan Parkway Drive som var riktigt jävla grymma! Och sedan satte jag mig för att köa till Volbeat. Genomled Cradle of Filth live, så hemskt att jag somnade på front row och en vakt fick kolla hur det var med mig. Hoppsan. Sedan var det Avenged Sevenfold som gjorde en bra men opersonlig spelning. Fick dock två plektrum, så det är jag lycklig för efter att ha förlorat både Volbeat och Kaizers Orchestra plektrum i den stulna väskan.

Sedan var det Volbeat, 10e gången gillt. Och jag… blev inte jätteimponerad. De var jättebra och jag hade ett stort leende hela spelningen så BRA var det. Jag är bara van vid bättre. Så hade egentligen kunnat vara utan Metaltown. Eller åtminstone bara gått dag 2. Oh well. Jag är inte så upprörd. Hösten 2011 will make up for it!

Leave a Reply

