“And that, you see, is how it is done.”

– Will (Assassin’s Quest by Robin Hobb)

Min obeskrivliga nöjdhet när jag efter att ha haft den frasen surrandes i huvudet under tio minuter tillslut kommer fram till rätt sida i boken och ser att jag hade rätt i vilka ord han sa. Små glädjeämnen.
Men små glädjeämnen räcker nu. Eller, de är nog större än jag tror.

Som att läsa om Strands våffelbrunch och fundera på vilken härlig sommarsöndag man ska spendera där. Lyssna på Blindside och tagga inför Banditbåten som kommer bli så jävla bra. Fundera på vilken söndag man ska ta sig till Enköping igen och alla nya bekantskaper man träffat där. Mitt liv, just nu, är underbart. Och sommaren lovar att bli minst lika bra. Så även hösten.

Tillfreds. Och glad.

Blindside – Coming Back to Life

Leave a Reply

