Enköping 2.0

Hemma efter ännu en vända till Enköping, på rätt dag denna gång. Tror att min kropp kommer uppskatta att jag är ledig imorn och jobbar torsdag istället. Det är ett hårt liv.

Helgen började dock med middag hos Sanna & Molly i Hökarängen på lördagen, följt av en sedvanlig Medusakväll med Sanna, via JT’s bakficka för att kolla in Zombie Space Pirates. Tror det var femte gången eller något, och de var lika grymma som vanligt. Man blir inte så jävla fräsch bara, svetten rinner. RINNER. De slår alla möjliga coreband när det kommer till hur mycket man svettas i publiken. Och alltid lika roliga att se live.

Dagen efter  mötte jag upp grabbarna grus i Sherlock Brothers vid centralen och sa hej för att sedan ha det så bekvämt att jag fick skjuts med Alex till Enköping. Där vi tillslut hamnade i en replokal med lite folk, min iPod, ett trumset och ett par gitarrer. 1.5vinflaska och alldeles för mycket öl. Det kan väl sammanfattas med ‘väldigt trevligt’. Älskar söndagsfolket i Enköping. Och så satte ölen in. Detta följs av att jag får den alldeles otroligt briljanta idén att vi ska spela krona. Kan säga att Micke är lite bättre på det än andra jag kört med. Och att det kanske finns en anledning att man inte gjort det sen högstadiet, eheh. Det är också bara på fyllan det verkar logiskt att börja spela för att förlora eftersom ‘jag ändå var så dålig’. Aj Aj. Annars var det mest öl och prat och trevligt sällskap.

Morgonen avslutades med en promenad genom vattenparken runt 6 på morgonen, väldigt fint. Och dagen har mest spenderats i solen innan jag tillslut tog mig hem vid 21tiden. Skön måndag.
(här ignorerar vi att jag fortfarande är lite bakis)
Får se när jag befinner mig där nästa gång. Någonting säger mig att det inte lär dröja så länge.

2 responses to “Enköping 2.0

  1. Hehe just jävlar, glömde helt bort kronan, sorry om jag va lite för rough! :p skönt att du hittade till tåget och så.. det där får vi göra om fler gånger minus kronan kanske ha en guld dag!

    • Haha lugnt! Det kändes som en ypperlig idé at the time😉
      Sen hittade jag förresten en krona i min väska idag, med tillplattade kanter. Och om mina knogar gjorde det mot kronan vad gjorde då kronan mot mina knogar?

      Lätt att det görs om! Börjar kännas som att Enköping är the place to be på söndagar, haha.

Leave a Reply

