Holdt mig i hånden, for nu åbner jeg mine øjne

Någon sa till mig att folk hade ögonen öppna för mig. Och undrade försynt om jag verkligen hade ögonen öppna för dem. Nej, det har jag inte haft. Jag har varit förblindad och sedan frivilligt knipit ihop ögonen, hårt. Men nu. Nu är det vår och det drar i hjärtat. Så om man skulle våga sig på att kisa lite mot solen tro.

There’s a whole world out there.

I övrigt har saker börjat ramla över mig och jag är helt oförberedd som vanligt. Jobbat 8 dagar i sträck och bara inte funderat över att det är vår och alla inplanerade events bara kommer flygande. Dylan Moran på lördag. Ni förstår inte hur episkt det blir. Jag, Camilla och en box SomeZin. Platta skor och Medusa efter, är tanken. Sedan är det Royal Republic veckan efter. Och VM i konståkning. Och så ska jag visst till Västerås. Sen är det maj. Sen är det Banditbåt. Sen är det London. Sen är det juni, Twin Atlantic, Northside, Rockcruise, Metaltown… Herregud.

Imorgon kommer lönen. Då ska det panikköpas biljetter så till den milda grad att jag antagligen kommer drabbas av tre hjärtattacker under kvällen. Nu, mer te.

2 responses to “Holdt mig i hånden, for nu åbner jeg mine øjne

  1. Men jag kan ju inte gå på Medusa pga. nykterperioden. :(( Vin däremot ska jag försöka baka in i kaloritabellen.

    Och lön. Ja. Underbara lön. Det enda negativa är att den åtminstone i mitt fall kommer ta slut på två röda eftersom jag måste köpa 1. Arvikabiljett 2. Resa från Oslo efter Rockcruise. 3. Hemresa från Köpenhamn efter Northside. 4. Ny biljett till Bergen. 5. Biljetter till Nephew och 6. antagligen en massa annat som jag förträngt. Fy. Fan.

  2. tack baby, å båda våra vägnar:) vill fota dig:)

Leave a Reply

