Köpenhamn, Bacardi Breezer och …inte i kön?

Den fantastiska känslan när du, vrålhungrig och trött så du håller på att stupa, har gjort iordning en macka och ett glas mjölk. När du sedermera ställer ner fatet på nattduksbordet ser du som i slow motion hur det gliiiider ner på golvet, fatet går sönder och du har vad som känns som 10liter mjölk ÖVERALLT. Samtidigt vet du att du måste upp om 3.5timmar.
DEN FANTASTISKA KÄNSLAN.
Det blev ingen kvällsmat.

Nu sitter jag på tåget till Köpenhamn och skriver detta i ett WordPad dokument i brist på annan underhållning. Att vi ens kom iväg är ett under. Folk brukar tycka att jag är dålig på att planera, och det stämmer, men jag VET att jag är dålig på att planera.

Min kära mor däremot, är värre. Som tur är så finns alternativet taxi när vi ska åka tillsammans. Tur det, sammanbrottet var nära för min del.

Lite som det faktum att vi inte kommer köa förrän, säg, kl16. Det gör ont i min själ och jag blir stressad av bara tanken. Som TUR ÄR har Vega garderobstvång och jag kan säga att ansvarig för mina kläder blir kära mamma. Så kan jag springa som en dåre, dålig mobilkamera i högsta hugg och business as usual. Blir fint det.

Sen ska det faktiskt bli väldigt trevligt att checka in i lugn och ro, fixa kläder, äta lunch, dricka vin. Köa och dricka lite mera vin😉

Nu vill jag bara meddela att SJ ÅTERIGEN har lyckats sätta alla på ett tåg till Köpenhamn där tåget tyvärr inte får åka över Öresundsbron. Livet fucking leker.
TUR ATT JAG INTE SKA KÖA.
Nu sitter jag dock på hotellet i godan ro, en Bacardi Pineapple i handen och Kaizers på de less than average datorhögtalarna. Så får kära mor lyssna lite mer. Snart blir det självklart lite Bernhoft också.


Nice stuffs.


Tja. Typ såhär ser jag ut ikväll…
Fast bilden med hela outfiten blev skit, så hejsan.

Leave a Reply

