Volbeat, Store Vega 10/3

Det har dröjt lite med uppdateringen jag vet.
Men nu så. I soffan och fryser som bara fan, vad kan passa bättre än att värma sig med lite Volbeatminnen?

Dagen började ungefär så illa som är möjligt när jag skulle ta mig till Köpenhamn. Har alltid, varje gång jag ska dit, åkt med tåget som går 05:21. Och sedermera tydligen blivit så säker på min sak att jag inte kollar upp det ordentligt. Vilket medför att jag hämtar min biljett ur automaten, tittar på avgångstiden (05:10), tittar på avgångstavlan och ser hur mitt tåg precis blinkar bort. Efter tårar och samtal till kära mor blev det till att sätta sig på nästa avgång där världens snällaste konduktör lät mig åka med.

Väl framme fortsatte helvetet. Skulle köpa DSB Wildcard. De i luckorna hos DSB kunde inte hjälpa mig. Datorerna på DSBs kontor fungerade inte. Hemsidan fungerade inte. Ingenting fungerade. Jag höll på att stressa ihjäl. Men tillslut, tillslut hade jag mitt tillfälliga kort i plånboken och kunde ta mig till Vega. Tre timmar senare än planerat rundade jag hörnet och såg att, ja, jag var själv. Efter att ha hållit på att få en hjärtattack var jag alltså, återigen, först på plats. Sedan följde några väldigt behagliga timmar i min sovsäck, läsandes och ätandes.
Vid 17tiden lyckades jag hitta ett café som kunde tänka sig att ha min resväska under konserten och så, längst fram i kön var det äntligen insläpp vid 19.

För det första: Vega, obligatorisk garderob suger. För det andra: Hamnade för första gången av 10 på Anders sida. Otroligt men sant.
Och konserten. Åh konserten. Har aldrig sett dem så glada. Radio Girl live. KONTRABAS under 16 Dollars. Inte av Anders själv (Jakob från Taggy Tones tog hand om det), men det får väl bli… nästa gång😉 Jag skrek som en liten fjortis, haha. Plötsligt händer det.
1h 50min körde de och jag var så lycklig. Inte förrän efteråt kom jag på alla låtar jag saknade, men det gör verkligen ingenting. I Only Wanna Be With You fick avsluta. HELT FANTASTISKT. Inte mycket som slår detta band live. Jag blir så otroligt glad. Hade ont i smilgroparna halva dagen efter.

16 Dollars. 1:50min. Äe fint.
The Gardens Tale. Underhållning på hög nivå. Special guest som skrålar otroligt… fint. Michael som skrattar så han inte kan sjunga vid 4:25 osv…
I övrigt filmat från där jag stod ungefär. Precis till höger om den fantastiskt störande flaggan vid 2:40.

Det var allt för den här gången. Inga bilder i brist på kamera.
Nu ska jag förutom att se fram emot sommarens festivalgig ivrigt invänta nya Englandsdatum. För då jävlar! Ska börja… spara pengar nu tror jag.

Leave a Reply

