Champagne & Ostron, eller att vara uppriktigt illa till mods.

Jag, mamma, morfar och två av hans tjejkompisar var på Hotellet igår. Middagen var god, vinet var gott men sedan gick det utför. Eller nedför. Vi gick ner till källaren där det var bar och dansgolv, där blev det också en flaska Moët samt lite ostron. Min spontana reaktion är att vill jag ha en citronsmakande kallsup så kan jag ordna det själv nästa gång. Inte äckligt, inte gott, inte något särskilt alls. Champagnen var dock riktigt god och så långt allt väl.

Till och med musiken kunde jag leva med. Lite basdunk har ju ingen dött av. Men människorna. Nej tack. Stela jävla brudar, sliskiga stirrande fula jävla killar som försöker brösta upp sig och bara uppnår att bli ännu fulare. Folk som ‘dansar’ genom att stå och vagga lite och egentligen bara hålla stenkoll på omgivningen så ingen köper en dyrare drink än den man själv har. Nej tack. Fick tillslut md mig hela gänget till kära gamla Medusa. Bra musik, sköna människor och jag kan lova att mer behöver jag inte. De drog förstås snart vidare till Golden Hits för att dansa, medan jag stannade kvar för en sista öl. Sedan blev det en promenad hem i iskylan iklädd strumpbyxor, men skönt att gå av sig lite frustration. Väl hemma somnade jag gott.

Nu ska jag smutta vidare på mitt rödvin och se väldigt mycket fram emot att jag är heeelt ledig imorn.


Ostron < Blåmusslor

Just nu: mor och morfar samtalar om allt och inget.

Leave a Reply

