Stavanger, Kaizers, Kanelcappuccino, Kläder.. and so on

Pga oförutsedda anledningar känner jag att jag lika gärna kan blogga nu.
Förvarning för övertrötthet. 2.5timmars sömn på 35timmar.

Man kan väl sammanfatta dag nummer två som den totala motsatsen till fredagen. Helt underbart. Priset till århundradets absolut bästa människa går till mannen som kom fram, pratade lite med oss varför vi var där och sedan kom tillbaka 30min senare med kanelcappuccinos och chokladbullar för “ni såg ju ut att frysa”. Min tro på mänskligheten är återupprättad.

Tillslut blev det insläpp (hoppar över en del av “och så frös vi”-biten), där vi efter sedvanlig stress stod längst fram i kön. Trodde vi. Sen öppnade vi en dörr till och upptäckte att det hade smugit folk ända fram till trappen. Efter att högljutt ha basunerat ut “Och vi har ju FAKTISKT KÖAT SEN HALV ETT IDAG så vi ska ju stå längst fram” samt, i sann Ninja-style, smugit lite så var vi längst fram även där. Stress stress stress. Sedan kom någon och trängde sig fram, och jag hade en liten utskällning redo. Höll inne med den som tur var, eftersom Geir möjligen skulle kunna få gå upp före publiken. Men när det kommer EN TILL och tränger sig då var det fan mord i blicken. En millisekund från att skrika “MEN FÖRIHELVETE SLUTA TRÄNGAS!” inser jag att ja, Terje kan möjligen också få gå upp. Konserten blir säkert roligare med gitarrer.

(håller dock fast vid åsikten att alla bandmedlemmar gärna får vara i närheten av scen när det är 30sek kvar till insläpp, ehem)


Konserten i sig? Vad ska man säga. Jag skrev ju att fredagen var fantastisk, men jag tar tillbaka det. Fredagen var grymt bra. Men lördagen var fantastisk (inte bara spelningen heller, utan hela dagen). Mycket mer energi i publiken, det gillar vi, och mycket mer energi i mig. Headbanga till Kaizers? Någon måste ju göra det. Vifta med armen såpass att man får muskelkramp i axeln under halva ‘Kontroll på Kontinentet’ och inte kan röra armen alls? Absolut.
I stort sett samma låtlista som dagen innan, jag var nöjd. Fortfarande fundersam på vad det är som gör att ‘En For Orgelet, En For Meg’ är så otroligt platt live? På skivan låter det ju klockrent. Undrar om den växer framöver. Hoppas på det.
Men sista låten. Vadfan? ‘Sju bøtter tårar er nok, Beatrice’ som sista låt? Vilket otroligt antiklimax. Och inte direkt vad man hade hoppats på skulle få avsluta en så i övrigt bra konsert. Ska de spela från nya plattan så är väl ‘Tumor I Ditt Hjerte’ ett alldeles ypperligt val? Kan inte hymla med att jag blir jävligt less om Beatricelåten fortsätter avsluta….

Inget mer att klaga på musikmässigt men att inte dela ut vatten under konserten?? De gjorde det dagen innan och då var det inte alls samma tryck. Tråkigt för Kaizers dessutom som fick en tröttare publik än nödvändigt framåt slutet. Sen.. Sen var det bara en sak kvar att gnälla över:
Är det inte den ena så är det då fan den andra. Ljusblått? Förhelvete människor. Och mörkblå slips? Med små vita prickar?
Illa I tell you.
Som ni ser, så ligger mina prioriteringar angående vad man ska lägga märke till helt rätt.
Men folk får skylla sig själva om de kör på skjorta/kostymgrejen, helt enkelt.

– – – – – – – – – – –
här har jag utelämnat fyra timmars internskämt mellan mig och Camilla samt världens tröttaste flygresa hem.
Camilla fotar och Camilla filmar för Camilla har en kamera.
Till skillnad från mig då, uppenbarligen.

One response to “Stavanger, Kaizers, Kanelcappuccino, Kläder.. and so on

  1. Cappucinomannen.❤

Leave a Reply

