HERREGUD

Vilken dag. Vilken fantastiskt pissig jävla dag. Alltså. Inställda flyg, försenade flyg, fler försenade flyg. Skulle landat i Stavanger vid 10.30 ungefär. Sedan in och börja köa. Landade nu istället 18:20. Insläpp till Folken?  19.30. Visste inte om Camilla var där, på hotellet eller möjligen hemma i Falun igen. Fördelen med att ha en mobil som laddade ur och ingen laddare i väskan. Tog bussen. Flygbussen? Nej. Vanlig buss. Visste jag hur lång tid det skulle ta? Nej.
Hoppade av bussen vid vad jag trodde var rätt station. 19.25.
Kom till Folken vid 19.35. Tomt utanför. Panik. Gå till hotellet? Gå in? Börja skrika lite random på världen?

Gick in, OCH DÄR VAR CAMILLA! Herregud. Igen. Har nog sällan varit så glad i hela mitt liv. Fick lämna väskan bakom baren, vi var först i kön och livet var återigen fantastiskt. Insläpp kort därpå och ja. Längst fram, lite till höger, allt perfekt. Och ja, vad ska man säga. Det var fantastiskt. Vad ska jag  klaga på? De körde inte Tumor I Ditt Hjerte och Terje hade ljusblå skjorta. Hallå liksom. Det går ju inte för sig. Om det här inlägget spårar ur vill jag bara meddela att jag fortfarande är jävligt övertrött sen igår. Ja och apropå klaga, publiken! Torrisar! Jag och Camilla fixar moshpit ikväll! (Ehm. Eller iaf mer röj.)

Psycho Under Min Hatt, Diamant Til Kull och Svarte Katter & Flosshatter var fantastiska live! Hjerteknuser var ungefär lika intetsägande som på skiva (men den är fin). En For Orgelet var… Jag tänker skylla att den inte funkade live på publiken. Det ska alltså ordnas ikväll. Katastrofen.. Resistansen… I could go on. Men har inget mer konstruktivt att skrkiva, så jag ska fortsätta fånle och sedan göra mig iordning för kvällen. Dags att köa snart, aha aha.

Ungefärlig setlist:
Katastrofen
Sigøynerblod
Delikatessen
Señor Torpedo
Djevelens Orkester
Resistansen

Hjerteknuser
Diamant Til Kull
Svarte Katter & Flosshatter
Femtakt Filosofi
Din Kjole Lukter Bensin, Mor
Philemon Arthur & The Dung
Psycho Under Min Hatt
En For Orgelet, En For Meg

Kontroll På Kontinentet
Ompa Til Du Dør
Bøn Fra Helvete
Enden Av November
Dieter Meyers Inst.
170
Maestro
KGB

(bild och setlist snodda från Camilla)

One response to “HERREGUD

  1. Well hello du är väl den sötaste som finns : )
    & ursäkta mig medan jag går och dör av stress bara av att LÄSA om det där! Herregud!

Leave a Reply

